Rev limiter aansluiten

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-10-2016 10:08 #634328 door V300 register
Rev limiter aansluiten is gemaakt door V300 register
Hallo,

Ik heb voor een mooi prijsje een bee-r rev limiter met launch control over kunnen nemen.

Hij doet ongeveer hetzelfde als een omex maar hij doet het op een andere manier.

Om hem aan te sluiten moet ik hem tussen het ontsteking signaal zetten op de ecu, kan iemand mij vertellen waar dat zit op de ecu van mijn b200.
Of heeft er iemand z'n pin out van de ecu

Groeten Bram

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-10-2016 20:25 #965326 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rev limiter aansluiten
ecu? wat is dat??

anyways. Je 360 heeft een injectiemodule en een ontstekingsmodule.

De injectiemodule ontvangt het toerental signaal van je ontstekingsmodule. Ik vermoed dat hetgeen wat je wilt bereiken in orde komt als je de toerental draad tussen de RENIX ontstekingsmodule en de BOSCH LE-Jetronic injectiemodule onderbreekt en via dat bierding laa t lopen. Proost.

ohja de toerentaldraad van de RENIX module zit op de eerste stekker met 3 pinnen. 1 van die pinnen is voeding, de andere 0. de derde is het toerental signaal.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-10-2016 20:30 #965327 door V300 register

Wouter;243071 schreef : ecu? wat is dat??

anyways. Je 360 heeft een injectiemodule en een ontstekingsmodule.

De injectiemodule ontvangt het toerental signaal van je ontstekingsmodule. Ik vermoed dat hetgeen wat je wilt bereiken in orde komt als je de toerental draad tussen de RENIX ontstekingsmodule en de BOSCH LE-Jetronic injectiemodule onderbreekt en via dat bierding laa t lopen. Proost.

ohja de toerentaldraad van de RENIX module zit op de eerste stekker met 3 pinnen. 1 van die pinnen is voeding, de andere 0. de derde is het toerental signaal.

bedankt voor de snelle reactie, gaat het bierding dan ook de onsteking onderbreken of de injectie, hij moet namelijk de onsteking onderbreken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-10-2016 20:45 #965328 door V300 register

Brambo08;243072 schreef : bedankt voor de snelle reactie, gaat het bierding dan ook de onsteking onderbreken of de injectie, hij moet namelijk de onsteking onderbreken.

In dat geval wordt het wat ingewikkelder. je moet dan waarschijnlijk overgaan op een externe bobine en de draden tussen RENIX module en deze bobine onderbreken. De geïntegreerde bobine van de RENIX module is demontabel, maar de aansluitingen zijn beslist niet handig om draden aan te bevestigen.

ik zie trouwens niet precies waarom je perse wél de onsteking maar niet de injectie wilt onderbreken? een van de twee doet toch al wat je wilt bereiken?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-10-2016 20:51 #965329 door V300 register
Wacht ik zal het direct even beter uitleggen.

de Bee-R heeft 5 kabels,

Groen= Onsteking
Wit= handrem of schakelaar voor launch control functie
Rood = +12v
Geel= Toerental
Zwart = massa

Vervolgends kun je met een kasje instellen op welk toerental je de begrenser en launch control wil hebben.

Verder ben ik niet zn electronica held dus alle hulp is welkom.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-10-2016 20:54 #965330 door V300 register

Wouter;243073 schreef : In dat geval wordt het wat ingewikkelder. je moet dan waarschijnlijk overgaan op een externe bobine en de draden tussen RENIX module en deze bobine onderbreken. De geïntegreerde bobine van de RENIX module is demontabel, maar de aansluitingen zijn beslist niet handig om draden aan te bevestigen.

ik zie trouwens niet precies waarom je perse wél de onsteking maar niet de injectie wilt onderbreken? een van de twee doet toch al wat je wilt bereiken?

oke dus er is geen kabel die bepaald wanneer de onsteking moet werken?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC