Lampje op mysterieuze wijze doorgebrand
- Steven340
- Nieuw lid
Achter me staat een vrachtwagen die ineens naar mij seind met grootlicht.
Geen idee wat hij bedoelde, m'n werk was al om de hoek dus maar even rond de auto gelopen, wellicht dat hij iets op merkte.
Nou zag ik alleen dat ??n lampje kapot was. Dus wil hem verwisselen en zie dan ineens een bruin geblakerde fitting met daarin een wat misvormt lampje. Het glas is ook helemaal licht roze en er is met geen mogelijkheid doorheen te kijken. Zelfs niet als ik hem voor m'n bureaulamp houdt.
Het lijkt wel of het lampje op wat voor manier dan ook zo gigantisch heet is geworden dat het glas iets gesmolten is, maar wat die rare kleur dan veroorzaakt?
Heb een duidelijke foto proberen te maken, heb helaas geen flitser op m'n telefoon en even geen gewoon toestel bij de hand.
Na het verwisselen deed het nieuwe lampje het gewoon zoals het hoort.
Herkenbaar voor iemand? Is gewoon 10Watt, zoals ook in het instructieboekje staat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
230V halogeen lampjes maken soms ook van die rare bokkensprongen als ze kapot gaan, heb al een paar keer gehad dat de stop (jazeker nog die ouderwetse) eruit vloog....
Nieuwe definitie van smoked taillights :yeah:
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
- Steven340
- Nieuw lid
Ik schrok er voornamelijk van omdat de fitting ook wat bruingeblakerd was, alsof het heel erg heet is geworden en het plastic een heel klein beetje aan het smelten is gegaan. Vandaar dat hem maar even posten.
- Steven340
- Nieuw lid
2 Fast 4 U;236583 schreef : Door de een of ander oorzaak gaat het gloeidraadje in de lamp letterlijk verdampen het metaal damp slaat neer op het relatief koeler glas van de lamp. Dit gaat zolang door tot het gloeidraad ergens doorbrand omdat het zo dun geworden is.
Aha, en zo krijg je dus die aparte kleuren.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Het vervelendste lampje uit het achterlicht is eigenlijk dat van de kentekenverlichting. Die houdertjes breken af, waardoor de fitting los gaat zitten, en het lampje ergens tegen het armatuur kan gaan hangen. Resultaat; een mooie smeltplek.
Voor de rest zou ik me niet zoveel zorgen maken om de achterlichten.
- Steven340
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Steven340;236607 schreef : Nou heeft mijne geen last van de kentekenverlichtingfittinkjes (mooi scrabble woord) die los gaan zitten
You lucky bastard!
Houden zo!
Dat is zo'n vervelende plaats met dun poreus plastic, een ander leuk voorbeeld daarvan is dat plastic framepje waar de schakelaar van de alarmlichten in klikt.
- Steven340
- Nieuw lid
Aangezien mijn kenteken verlichting in de bumper zit...General Custom;236609 schreef : You lucky bastard!
Houden zo!
Dat is zo'n vervelende plaats met dun poreus plastic, een ander leuk voorbeeld daarvan is dat plastic framepje waar de schakelaar van de alarmlichten in klikt.
Dat schakelaar framepje was bij mij inderdaad ook aan ??n kant gebroken, secondenlijm deed wonderen.