Saab Night Panel
- V300 register
- Verbannen
Hoe sluit trouwens een youtube in je tekst.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Volgens mij zit dat toch ook in de latere types?
Of verwar ik het nu met mijn 245...
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Zijn 3 verschillende uitvoeringen waarmee je de instrumentenverlichting kunt be?nvloeden, niet, met een schakelaar en met een dimmer.
Zoals het filmpje van die Saab is wel te maken uiteraard, ook met elke meter gescheiden
- V300 register
- Verbannen
Echter zal je dan niet exact ??n meter verlicht hebben en de rest niet. Wil je per se dat effect, dan moet je je instrumentenpaneel vrij drastisch gaan verbouwen denk ik.
Daarnaast, waarom zou je zoiets willen?
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Op de mijne (bj 1986) zit inderdaad zo'n draaiknopje voor de helderheid van het instrumentenpaneel.Alexdepalex;234232 schreef : Je kunt het wel zachter laten branden, met zo'n potmetertje.
Volgens mij zit dat toch ook in de latere types?
Of verwar ik het nu met mijn 245...
Is zeker allemaal te doen, maar lijkt me nogal veel prutswerk voor een redelijk overbodige functie. (Ik heb dat potentiometertje bij mij misschien al twee keer aangeraakt in de 7 jaar dat ik deze auto heb).
Zeker als je de extra functies zoals oplichten bij hogere toeren/temperatuur,... wilt implementeren, zal het niet eenvoudig worden.
Dat gezegd, als het je lukt, wil ik FOTO'S!!!:worship:
- V300 register
- Verbannen
General Custom;234238 schreef : Daarnaast, waarom zou je zoiets willen?
Omdat het heerlijk rustgevend voor de ogen is. Nu valt het in een 300-serie wel mee maar de complete kermis van meters, knoppen en schermen in de gemiddelde moderne auto is ??n grote lichtbende. Dat is nog te doen als je zelf op een verlichte weg rijdt maar eenmaal in het pikkedonker (sinds RWS 's nachts de lampen op de snelweg uitdoet) is dat zeer vervelend.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Lucluc;234252 schreef : Ik gebruik die dimmer altijd. Heb een hekel aan dat felle licht.
Saab is van oorsprong een vliegtuigbouwer, volgens mij is het standaard in een straaljager dat je de meeste verlichting uit kunt schakelen.
Het gaat mij meer om het dimmen van de dashboard verlichting, klokkenwinkel vindt ik minder interessant.
- V300 register
- Verbannen
Het is trouwens een misvatting dat het dimmen met een potmetertje werkt. In de 300-serie is het een regelbare weerstand. Met het wieltje bedien je een armpje dat vervolgens over contacten schuift met elk een andere weerstand. Hoe meer weerstand, hoe minder licht.