Accu
- V300 register
- Verbannen
Wie kan mij de specificaties geven van een geschikte accu voor mijn 343 DL (voorzien van B14.4). Mijn accu loopt momenteel erg snel leeg (is al oud, hoe oud weet ik niet, heb de auto nu ruim 3 jaar).
Hoor het graag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Qua formaat zijn accu's gewoon standaard, hoe hoger de stroom is, hoe groter de accu.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
- 16673-dummy
- Nieuw lid
zo kan een 45Ah accu "sterker" zijn dan een 60Ah. Als je geen extra stroomverbruikers hebt zoals flinke lampen, subwoofer etc. zou een 45Ah accu prima moeten voldoen
maar let dus w?l op het cca (cold cranking amps), dit is het amperage dat -zo uit mijn hoofd- een accu levert gedurende 30 seconden bij 0 graden Fahrenheit (= -18C).
dit getal geeft dus eigenlijk de startcapaciteit aan.
Zo heb ik in mijn 360 een 60Ah accu zitten met een cca van 550A. En die houdt het een tijdje vol in de winter hoor
maar ik kwam laatst een dure Varta tegen van 54Ah met een cca van 620!
EDIT: even nagezocht op Google en inderdaad, 30 seconden bij -18C
- Wouter Borsje
- Premium lid
(b.v. 60 i.p.v. 45 Ah) accu voor zorgen dat als het niet niet te lang heeft geduurd je nog net kunt starten i.p.v net niet meer.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Wouter76;224049 schreef : En je deur(en) en/of kofferbak (als daar een lampie in zit) open laten staan tijdens het klussen, of het per ongeluk je lampen aan laten staan kan er met een net iets zwaardere
(b.v. 60 i.p.v. 45 Ah) accu voor zorgen dat als het niet niet te lang heeft geduurd je nog net kunt starten i.p.v net niet meer.
Maar startkabels werken altijd
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Er stond niks aan, wel is de accu een paar keer helemaal leeg geweest, en dat is niet goed geloof ik. C.a. een maand geleden heb ik de accu volledig opgeladen, maar inmiddels is deze ook weer volledig leeg aangezien de auto in een inpandige drive in garage staat (onder straatniveau) betekent dat de auto weer heel lastig er uit te krijgen is zonder verse accu.
M.b.t. de kwaliteit: is een accuutje van de Halfords ook wat? Momenteel rij ik zo weinig met de auto namelijk..., denk hooguit 1000 a 1500 km/jaar, eerder minder dan meer. (ik neem ook aan dat de accu's nieuw ook al opgeladen zijn toch>?)
- Wouter Borsje
- Premium lid