Brandstofmeter Wijkt af .
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-10-2013 13:12 #632939
door V300 register
Brandstofmeter Wijkt af . is gemaakt door V300 register
Nadat ik afgelopen zomer de brandstofslang heb vervangen . tussen de tank en de brandstofpomp , hier heb ik het tussen potje weggelaten . wat is de functie van dit potje ?
het probleem is eigenlijk 2 ledig :
1. De brandstofmeter slaat niet volledig uit ( dus geeft nooit vol aan )
als de fout in de meter zit kan ik deze zelf kalibreren ?
2. Het starten duurt nu veel langer dan normaal.
alvast bedankt.
het probleem is eigenlijk 2 ledig :
1. De brandstofmeter slaat niet volledig uit ( dus geeft nooit vol aan )
als de fout in de meter zit kan ik deze zelf kalibreren ?
2. Het starten duurt nu veel langer dan normaal.
alvast bedankt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-10-2013 14:25 #938836
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Brandstofmeter Wijkt af .
Wat voor motor heb je? Eventueel een fotootje, ook van het "potje"?
Ik gok dat het om een in-line brandstoffiltertje gaat, maar het zou ook zomaar een dampbelafscheider kunnen zijn en dat zou je startprobleem kunnen verklaren.
Je brandstofmeter zit in de tank, dus als die niet volledig uitslaat moet je het zoeken in die hoek of in de bedrading richting klokkenwinkel. Of de klokkenwinkel zelf natuurlijk.
Ik gok dat het om een in-line brandstoffiltertje gaat, maar het zou ook zomaar een dampbelafscheider kunnen zijn en dat zou je startprobleem kunnen verklaren.
Je brandstofmeter zit in de tank, dus als die niet volledig uitslaat moet je het zoeken in die hoek of in de bedrading richting klokkenwinkel. Of de klokkenwinkel zelf natuurlijk.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-10-2013 15:35 #938838
door V300 register
makkelijkste is om even de vlotter eruit te halen en het stangetje iets te verbuigen
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
14-10-2013 15:46 #938839
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Brandstofmeter Wijkt af .
weerstandsdraadje van de vlotter kapot ergens bovenaan.
de vlotter werkt dan wel goed, maar vanwege die draadbreuk is er een "glazen plafond"
de vlotter werkt dan wel goed, maar vanwege die draadbreuk is er een "glazen plafond"
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-10-2013 19:20 #938854
door V300 register
Is een 2 liter(ald ie nog stteds dezelfde auto heeft
...)
Dat " potje" zat waarschijnlijk tussen de pomp en de tank. Dan is het het inline filter. Dat zou nix uit moeten maken al laat ik t liever dr tussen zitten.
Is wel toevallig dat je meter gaat afwijken na zo'n pomp transplantatie....feitelijk zijn die dusdanig gescheiden van elkaar dat je bij werkzaamheden aan 1 van de 2 de andere niet zoumouten kunnen raken, laat staan be?nvloeden. Klinkt eerder naar een probleem met "valse lucht".bij de pompaansluiting.
...)
Dat " potje" zat waarschijnlijk tussen de pomp en de tank. Dan is het het inline filter. Dat zou nix uit moeten maken al laat ik t liever dr tussen zitten.
Is wel toevallig dat je meter gaat afwijken na zo'n pomp transplantatie....feitelijk zijn die dusdanig gescheiden van elkaar dat je bij werkzaamheden aan 1 van de 2 de andere niet zoumouten kunnen raken, laat staan be?nvloeden. Klinkt eerder naar een probleem met "valse lucht".bij de pompaansluiting.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-10-2013 08:39 #938868
door V300 register
het gaat hier idd over een 360 GLT .
dat ''potje'' wat ik eruit gehaald heb is niet meer dan een potje met een in en uitgang , denk dat de filter door de jaren vergaan is . foto Volgt
De pomp is niet gewisseld alleen de slang tussen tank en pomp deze was volgend de apk inspecteur waren de slangen poreus. daar door is er een nieuwe slang op gekomen zonder potje .
Valse lucht ? dan zou hij bij (langdurige) stilstand benzine lekke ?
Ik ga ook de aansluitingen/ kabels eens controleren.
Heren bedankt
dat ''potje'' wat ik eruit gehaald heb is niet meer dan een potje met een in en uitgang , denk dat de filter door de jaren vergaan is . foto Volgt
De pomp is niet gewisseld alleen de slang tussen tank en pomp deze was volgend de apk inspecteur waren de slangen poreus. daar door is er een nieuwe slang op gekomen zonder potje .
Valse lucht ? dan zou hij bij (langdurige) stilstand benzine lekke ?
Ik ga ook de aansluitingen/ kabels eens controleren.
Heren bedankt
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-10-2013 11:02 #938872
door V300 register
Dat potje moet je laten zitten. Dat is een nivellator. Deze zorgt ervoor
dat de schommelingen in debiet van de brandstofpomp verkleind worden.
Zonder dat potje werkt je brandstofdrukregelaar niet goed.
Dat verklaart ook waarom de motor langer nodig heeft alvorens aan te slaan.
dat de schommelingen in debiet van de brandstofpomp verkleind worden.
Zonder dat potje werkt je brandstofdrukregelaar niet goed.
Dat verklaart ook waarom de motor langer nodig heeft alvorens aan te slaan.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-10-2013 13:11 #938873
door V300 register
Zit daar iets van een soort terugslagklep in Fran?ois?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-10-2013 13:23 #938874
door V300 register
Vermoed de vlotter die naar de mallemoer is. Tenminste dat vermoed ik. Maar goed dit is wel een 360 natuurlijk, bij een 340 zou dit symtoom 99% kans op vlotter storing zijn. Tenzij die niets aangeeft dan zou het aan de bedrading kunnen liggen ect. Maar hij geeft wel iets aan.
Dus, je kunt gewoon rijden, niets aan de hand maar je weet niet wat de exacte stand is in je tank.
Ik zou de vlotter eens nader inspecteren eventueel vervangen.
Van de andere kant, wijst het starten duurt veel langer dan normaal, niet op een storing in de vlotter. Stel dat de vlotter niet goed de stand door geeft, en dat kan goed zijn, dan heeft dat niets te maken met langer starten. Het kan een appart probleem zijn wat er ineens bij is gekomen (dat het dus toch de vlotter is en dat het langer starten er los van staat) Of aangezien het een 360 is heeft het niets met de vlotter te maken en is het langdurig starten een samenhangend probleem...
Pff wat is een 340 toch makkelijk bij een 360, dan zou heel dit forum roepen: vlotter...
Dus, je kunt gewoon rijden, niets aan de hand maar je weet niet wat de exacte stand is in je tank.
Ik zou de vlotter eens nader inspecteren eventueel vervangen.
Van de andere kant, wijst het starten duurt veel langer dan normaal, niet op een storing in de vlotter. Stel dat de vlotter niet goed de stand door geeft, en dat kan goed zijn, dan heeft dat niets te maken met langer starten. Het kan een appart probleem zijn wat er ineens bij is gekomen (dat het dus toch de vlotter is en dat het langer starten er los van staat) Of aangezien het een 360 is heeft het niets met de vlotter te maken en is het langdurig starten een samenhangend probleem...
Pff wat is een 340 toch makkelijk bij een 360, dan zou heel dit forum roepen: vlotter...
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-12-2013 19:16 #940263
door V300 register
Moderators: Mark Smeets