Acculampje knippert, radio valt uit.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-10-2013 20:17 #632923
door V300 register
Acculampje knippert, radio valt uit. is gemaakt door V300 register
Hallo,
Ik heb met volgende probleem met mijn. 340 gl special uit 1990.
Het acculampje knippert fel tijdens het rijden. Het knippert niet voortdurend, soms is het een tijdje uit, en het knippert niet regelmatig, eerder als een kapotte TL-balk. Het vermoeden was een versleten dynamo, die is net vervangen en laadt netjes 14v op de accu bij stationair draaien, maar het probleem blijkft bestaan, is zelfs alleen maar erger geworden.
Het lampje lijkt harder/feller te knipperen wanneer ik richting aangeef. En daarnaast valt bij richting aangeven ook de stroomtoevoer van de stereo even weg (alle lampjes uit en gaat daarna vanzelf weer aan en de cd speelt verder).
De hendel van de richtingaanwijzer werkt niet meer helemaal goed, soms gaat de richtingaanwijzer vanzelf aan. Maakt deze schakelaar misschien kortsluiting en zou dit deze problemen kunnen veroorzaken? Of weet er iemand een andere verklaring?
Ik ben zelf bepaald geen techneut, maar heb een monteur in mijn directe omgeving, dus alle tips en idee?n zijn welkom.
Bij voorbaat dank voor het meedenken!
Ik heb met volgende probleem met mijn. 340 gl special uit 1990.
Het acculampje knippert fel tijdens het rijden. Het knippert niet voortdurend, soms is het een tijdje uit, en het knippert niet regelmatig, eerder als een kapotte TL-balk. Het vermoeden was een versleten dynamo, die is net vervangen en laadt netjes 14v op de accu bij stationair draaien, maar het probleem blijkft bestaan, is zelfs alleen maar erger geworden.
Het lampje lijkt harder/feller te knipperen wanneer ik richting aangeef. En daarnaast valt bij richting aangeven ook de stroomtoevoer van de stereo even weg (alle lampjes uit en gaat daarna vanzelf weer aan en de cd speelt verder).
De hendel van de richtingaanwijzer werkt niet meer helemaal goed, soms gaat de richtingaanwijzer vanzelf aan. Maakt deze schakelaar misschien kortsluiting en zou dit deze problemen kunnen veroorzaken? Of weet er iemand een andere verklaring?
Ik ben zelf bepaald geen techneut, maar heb een monteur in mijn directe omgeving, dus alle tips en idee?n zijn welkom.
Bij voorbaat dank voor het meedenken!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
07-10-2013 21:37 #938643
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Acculampje knippert, radio valt uit.
Het knipperen van de acculaadlamp duid meestal op versleten koolborstels in de dynamo, kijk daar eerst naar voordat je verder gaat kijken.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
07-10-2013 21:49 #938644
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Acculampje knippert, radio valt uit.
bedrading van de radio controleren (doorlusdraden, zoek maar even via de zoekfunctie, is zat over geschreven)
en de stekkers bij de zekeringkast controleren, zowel aan interieurzijde als motorzijde
als de spanning over de accupolen bij draaiende motor 14 V is zit dat wel goed.
en de stekkers bij de zekeringkast controleren, zowel aan interieurzijde als motorzijde
als de spanning over de accupolen bij draaiende motor 14 V is zit dat wel goed.
Moderators: Mark Smeets