Mistachterlicht(en)
- V300 register
- Verbannen
Ik vraag mij eigenlijk af of er op een 340 uit 86 standaard een mistachterlicht zit.
Het lijkt net of er aan mijn net gekochte '86 340 cvt wat modificaties zijn gedaan.
De buitenste achterlampen branden bij het
licht aanzetten . De twee binnenste (direct naast de kentekenplaat)
gaan bij het remmen branden.
Maar waar zit dan normaliter het mistachterlicht ?
Mijn idee is dat de oorspronkelijke mistlampen nu gebruikt worden als remlichten en dat de oorspronkelijke remlichten bij de gewone verlichting zijn getrokken.
Mvg
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Een 340 is af-fabriek gewoon van een mistachterlicht voorzien. De schakelaar zit links van het instrumentenpaneel, onder de schakelaar van het dimlicht. Het mistachterlicht is pas verplicht voor voertuigen gebouwd na 31 december 1997 - het mag dus weggelaten worden.
- V300 register
- Verbannen
In de achterlichten van een mkIII zit van buiten naar binnen knipperlicht.achtetlicht.achterlicht/remlicht,achteruitrijlicht,mistlamp. Het buitenste rode gebied heeft dus n dubbelfunctie.
- V300 register
- Verbannen
Van buiten naar binnen: knipperlicht, achterlicht, achterlicht/remlicht,, achteruitrijlicht, mistlamp/remlicht.
Op die manier heb je dus 4 remlichten i.p.v. 2, en het leuke is dat je hiervoor slechts 1 kabeltje bij hoeft te trekken! De fittingen en aansluitingen kunnen gewoon blijven zoals ze zijn, alleen voeg je een draad toe
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Dat achterlicht er bij zetten hoeft immers niet als je enkel het mistlicht als mist/remlicht wilt gebruiken.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Wel lastig is dan natuurlijk dat de reflector van het mistachterlicht anders is dan van het gewone achterlicht, iets wat bij remlicht minder belangrijk is...
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Bart Manders;221092 schreef : Zie je nix van. Ik heb dat op mn vorige 360 gehad maar dit verschil valt niet op
Dat is goed om te weten :f