Dimlicht defect

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-09-2013 16:36 #632879 door V300 register
Dimlicht defect is gemaakt door V300 register
Hallo mensen,

Sinds lange tijd heb ik al een probleem met mijn dimlicht:
wat werkt:stadslicht, achterlichten seinen met grootlicht (en controle lampje), dashverlichting.
Wat niet: dimlicht links en rechts, controle lampje op het dashboard en mistachterlicht.

Ik heb zekeringen, lampjes gecontroleerd, ook het relais waarvan ik meen ermee te maken heeft vervangen, maar zonder resultaat.

Nu viel het mij op toen ik een lampje wilde wisselen achter, dat toen ik de fitting demonteerde, het lampje welliswaar zwakker ging branden, maar nog wel beetje licht gaf, terwijl hij geen massa meer kreeg. Ofwel ergens krijgt hij massa via de voeding?

Ik snap er iig weinig meer van, iemand bekend met dit probleem?

Alvast bedankt!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-09-2013 16:46 #935231 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Dimlicht defect
Zou kunnen zijn dat het lampje wat je verving eentje is met dubbel gloeidraad (achter/remlicht) en de voeding van het remlicht even werd gebruikt als massa door het achterlicht lampje.

Dat staat m.i. los van het probleem met jouw dimlichten, ook hier geldt; meten is weten, als je verlichting aanzet (dimlicht), zou je eens kunnen beginnen te meten vanaf de schakelaar naar het relais, zekering, en zo verder.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-09-2013 20:53 #935284 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dimlicht defect
controleer de aansluitingen op de zekeringkast eens. de achterkant van de zekeringkast kun je bereiken via het voetencompartiment van de bijrijder.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC