stekkers smiths vs VDO

  • Frans van Zeeventer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2013 01:53 #632462 door Frans van Zeeventer
stekkers smiths vs VDO is gemaakt door Frans van Zeeventer
Hallo Allemaal,

ik vroeg mij af of de stekkers achterop de klokkenwinkel verschilt tussen Smiths en VDO.

Ik heb van PowerFlux een smiths klokkenwinkel gekocht, en bij de buitentempratuurmeter zit er een directe aansluiting op de meter, en niet via de stekkers

Hier een foto(van Powerflux) van de betreffende klokkenwinkel, nu vraag ik mij af hoe dit bij een VDO klokkenwinkel eruitziet, heeft deze ook die aansluiting direct op de meter, of gaan die bij een VDO via de stekker.

De inbouwhandleiding die bij de documentatie staat is deze voor een Smiths of VDO meter, in de inbouwhandleiding staat 84-

Ik probeer van het weekend de andere klokkenwinkel in te bouwen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2013 10:39 #922691 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic stekkers smiths vs VDO
dit was mijn antwoord

"Die handleiding is van een 84+ en VDO, die auto kwam van daarvoor. misschien wel '82. Het kan dus best zijn dat het anders zit, gezien dat de tekeningen van hoe de meter zelf ingebouwd in de bak zit helemaal niet kloppen.

Gezien dat in die instructies pin 6 bruin is, zal dat massa zijn. Pin 12 is wit/zwart, dus dat zal wel het signaal zijn. Er wordt niet gesproken over aansluitingen direct op de meter zelf, alleen over die twee platte stekkers. Gezien dat in dit geval signaal ?n massa met 2 losse draden direct aan de meter worden "geleverd" zeg ik: gewoon die stekker erin steken, massa vastschroeven en het zou me niet verbazen als het werkt.

Zijn signaal haalt hij duidelijk direct van de sensor en niet via een van die dashboard-stekkers. Zijn massa komt van het chassis. Werkt het nou toch niet, sluit dan die massa aan op pin 6, maar ik verwacht geen problemen."

Bij een VDO gaat het zoals in het VDO-instructieboekje: via de platte stekkers. Bij deze gaat het blijkbaar via een directe pin. Er staat dus geen passende instructie-pdf in de bestandenpagina. De tellerbak komt uit een v360, is een Smiths. Het is echt geen namaak.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2013 13:29 #922701 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic stekkers smiths vs VDO
De stekkers op de achterkant hebben de zelfde toepassing en de units zijn uitwisselbaar dwz je kan een Smits unit uitwisselen voor een VDO en ook anders om. Ik heb dat ook gehad met mijn Smits unit omdat de cijfer rollen van de km teller niet meer ronddraaiden heb ik deze door een VDO unit vervangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Frans van Zeeventer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2013 22:40 #922724 door Frans van Zeeventer
Beantwoord door Frans van Zeeventer in topic stekkers smiths vs VDO
Het inbouwen van een buitentemperatuurmeter is volgens de handleiding alleen voor de VDO meter, de Smiths meter wordt gevoed door direct op de meter, en de bruine draad op de massa (ik heb hem op de - van de accu gedaan)

Alleen de vacuummeter doet het nog niet, want die heb ik nog niet aangesloten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD