Dimlicht/Ruitenwissers/Verwarming
- V300 register
- Verbannen
Werkt dan niet:
- Dimlicht
- Ruitenwissers
- Ruitensproeiers
- Interieur fan (wordt wel warm, maar blaast niet)
- Groot licht blijft niet aan
Werkt dan wel:
- De rest, dus wel stadslicht, groot licht seinen, remlichten, knipperlichten, enz.
Wat hebben die niet werkende componenten gemeen?
Ik heb dit nu een paar keer gehad, maar elke keer ging het zwikkie dan na een minuutje of wat weer gewoon aan. Nu moest ik vanmorgen dus echt zonder verlichting naar mijn werk.. :S Gelukkig zijn de stadslichten nog vrij fel, maar was wel KOUD in de auto!
Ik vind het zo raar dat het zo veel verschillende delen zijn. Zekeringen zijn allemaal goed (die zitten ook anders verdeeld). Moet ik dit in een relais zoeken? Zit dit allemaal op dezelfde relais? Of delen ze een massa ergens in het dash?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Meestal zijn de contacten bij de zekeringenkast (let op, ze zitten beiden in verschillende stekkers!) Gecorrodeerd, maar defect contactslot, slechte massa vh relais of een defect relais het is allemaal mogelijk, meten is weten:)
- V300 register
- Verbannen
Heb die net los gehad, maar was niets bijzonders aan te zien. Voordat ik hem los had (en nadat ik bezig geweest was met uitvogelen waar alle draden naartoe liepen) heb ik even getest en werkte alles wel weer.. Weet alleen niet of dit nou door dat uitvogelen kwam. Vervolgens even bij de relais gekeken, een voor een er uit gehaald met de fan aan, maar geen had invloed op de fan en ook geen die er slecht of verbrand uit zagen.
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;210423 schreef : Is een relais die dit schakelt, pen 30 komt van en pen 87 gaat naar de zekeringenkast, 86 komt van contactslot en 85 is een massatje, relais hangt bij de stuurkolom en is te herkennen aan de gele 4qm2 draden op 30 en 87.
Meestal zijn de contacten bij de zekeringenkast (let op, ze zitten beiden in verschillende stekkers!) Gecorrodeerd, maar defect contactslot, slechte massa vh relais of een defect relais het is allemaal mogelijk, meten is weten:)
Juist ja. Maar waarom gaat de fan dan niet uit als ik die relais er uit trek? Ben die namelijk wel net tegen gekomen met die gele draden, maar dat had geen effect als ik die er uit trok..
- Floris Schropp
- Nieuw lid
SstennizZ;210426 schreef : Juist ja. Maar waarom gaat de fan dan niet uit als ik die relais er uit trek? Ben die namelijk wel net tegen gekomen met die gele draden, maar dat had geen effect als ik die er uit trok..
hij blies toch niet?
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen