achterlichten doen het plots niet meer

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-10-2012 20:04 #632353 door V300 register
achterlichten doen het plots niet meer is gemaakt door V300 register
Hallo,

laatst is m'n auto gespoten en daarvoor heb ik uiteraard achterlichten er ook moeten uithalen. Maar sindsdien willen m'n achterlichten niet meer werken en ik vind het probleem niet direct. Kabels zien er ok uit, lamp zit er goed uit enzoverder.

Iemand een idee?

Ruben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-10-2012 20:38 #917325 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic achterlichten doen het plots niet meer
zo! een gespoten auto?!
:pics:

Wss is het de massastrip. Dit is een stripje waar alle massa van de achterlichtunit op aangesloten is. Dit stripje gaat echter altijd oxideren, en het bevestigingsmechanisme is ook niet om over naar huis te schrijven. Oplossing is een draadje eraan solderen. Met een beetje zoeken kun je hierover een howto vinden.

Wat er bij jou wellicht is gebeurt is dat door het spuiten het stripje geen massa meer maakt met de carrosserie omdat daar nu verf zit?

• alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2012 21:04 #917326 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic achterlichten doen het plots niet meer
Wat voor kleur is het nu geworden?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-11-2012 18:34 #917759 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic achterlichten doen het plots niet meer
Is dat dezelfde zwarte strip waar alle kabels op liggen ook? Loopt die over de wielkas?

Wit! Eerst was het gewoon dat speciale grijsachtige kleur. Weet niet echt hoe ik het moet beschrijven. Ik zal er eens foto's van op het forum plaatsen.

• alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2012 07:35 #917781 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic achterlichten doen het plots niet meer
Bij mijn is het een grijze blank metalen geoxideerde strip.
Als je de klep van de achterlichten afhaalt (in kofferruimte) zie je 'm net onder het midden over de lengte van het achterlicht 'armatuur' lopen.
Die oxideerde vaak of de koperen stripjes op de lampfittingen ff schuren of bij buigen.
Lukt dat niet, dan kun je voor de tips gaan die Anjo vd Akker in zijn how-to heeft uitgelegd ff zoeken in-op het forum.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC