kachelmotor doet het niet meer

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-01-2013 18:25 #922932 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic kachelmotor doet het niet meer
Hoe kan ik de beveiliging /weerstand omzeilen?

Steven340;207679 schreef : Had dat probleem ook, oorzaak was het bimetaaltje dat er in zat voor als hij te warm werd dat hij dan uitschakeld. Heb die beveiliging omzeilt en doet het weer.

HELP! Ik wil heel graag weten hoe je dat doet, dat omzeilen. Ik moet morgen naar de APK met mijn nieuwe oude 360 uit '86 en daar kom ik niet door als er geen ontwaseming mogelijk is. Dus hoe kan ik eenvoudig een schakeling maken waarmee ik de ventilator uit/ vol aan kan zetten. Kan er iets stuk gaan als ik die weerstand omzeil?
Dus: hoe krijg ik het ding werkend voorde APK in afwachting van de goede oplossing met demontage en vervanging waar nodig?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2013 07:39 #923010 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic kachelmotor doet het niet meer
Pfoe, is al weer een tijdje geleden, maar wat ik gedaan had was de hele ventilatorhuis er uit gehaald (4 schroeven in het schutbord) en al de plastic delen er vanaf gehaald.
Zo kun je goed bij de elektronica en zie je als het goed is het bimetaaltje zitten. Die zit namelijk bij de motor zelf. En dan de draden rechtstreeks aan elkaar maken die naar dat bimetaaltje gaan.

Zo had ik het opgelost. Heb helaas geen foto's die dat kunnen verduidelijken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC