Volvo radio inbouwen
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-10-2012 15:43 #632349
door V300 register
Volvo radio inbouwen is gemaakt door V300 register
Hey
Ik weet dat er al ongeveer 100 topics over zijn, maar ik kom er toch nog niet uit.
Ik heb een Volvo 340 GL en daar heeft nooit een radio ingezeten en daarom mis ik volgens mij een hele hoop kabels vanuit de auto. Zoals het er nu uitziet zie ik alleen de stroom en massa kabels. Het gaat om de volvo CR-708 radio. Nu was ik zaterdag bij de sloop en zag ik een volvo naar ISO stekker kabel ik dacht die neem ik gelijk mee. Alleen deze past dan weer niet in mijn volvo radio. Nu heb ik het hele internet doorgezocht maar ik kan geen stekker vinden die vanuit de auto (vierkante stekker) naar de radio zou kunnen. Maar ook geen mannetjes ISO steker naar mijn volvo radio.
Weet iemand waar ik die stekker kan kopen? Of moet ik toch zelf gaan knippen? En welke bedrading moet ik allemaal zelf aanleggen, behalve de bedrading van de boxen?
Deze bedrading zit in mijn auto:
De achterkant van de radio:
En nog even de voorkant voor de liefhebbers:
Ik weet dat er al ongeveer 100 topics over zijn, maar ik kom er toch nog niet uit.
Ik heb een Volvo 340 GL en daar heeft nooit een radio ingezeten en daarom mis ik volgens mij een hele hoop kabels vanuit de auto. Zoals het er nu uitziet zie ik alleen de stroom en massa kabels. Het gaat om de volvo CR-708 radio. Nu was ik zaterdag bij de sloop en zag ik een volvo naar ISO stekker kabel ik dacht die neem ik gelijk mee. Alleen deze past dan weer niet in mijn volvo radio. Nu heb ik het hele internet doorgezocht maar ik kan geen stekker vinden die vanuit de auto (vierkante stekker) naar de radio zou kunnen. Maar ook geen mannetjes ISO steker naar mijn volvo radio.
Weet iemand waar ik die stekker kan kopen? Of moet ik toch zelf gaan knippen? En welke bedrading moet ik allemaal zelf aanleggen, behalve de bedrading van de boxen?
Deze bedrading zit in mijn auto:
De achterkant van de radio:
En nog even de voorkant voor de liefhebbers:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-10-2012 15:55 #917225
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo radio inbouwen
Kleine tip: er zijn ook stekker voor de latere Volvo-stekkers naar ISO verkrijgbaar. Dan kun je daar misschien beter van twee ??n maken dan dat je in je eigen kabelboom moet gaan zitten fietsen.
Verkopen ze die dingen tegenwoordig zo met die kroonsteentjes? Brrrrrr
Verkopen ze die dingen tegenwoordig zo met die kroonsteentjes? Brrrrrr
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-10-2012 16:24 #917228
door V300 register
Nee ik had de stekker uit een sloopauto vandaan. Ik had hem namelijk al een aantal keer voorbij zien komen. Dus ik dacht ik neem hem gelijk mee.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-10-2012 18:29 #917242
door V300 register
Je moet een verloopstuk zien te krijgen van Volvo 9-polig (namelijk wat in de auto zit) naar de nieuwe 14-polige Volvo stekker, daar is dus niets ISO aan.
Zodra je lid bent kun je bij het aansluitschema van de radio dus weet je precies welk stekkertje waar voor is, het enige wat je dan hoeft te doen is zo'n zelfde schema vinden voor het model auto waar deze radio in gezeten heeft, ik denk een 700-serie?
Ik heb zelf zo'n verloop stekker gemaakt die past op de CR-905/906 en de CT-505/506 maar die is anders dan deze, anders had ik je een foto kunnen sturen met hoe het hoort te zitten, nu moet je dus helaas zelf knutselen.
Op de sloop dus ook het stukje kabel halen wat aan de radio kan klikken en solderen maar of nog mooier (zoals ik het had gedaan ) de originele kabelschoentjes in de connector vervangen, de zogenaamde terminals.
Zodra je lid bent kun je bij het aansluitschema van de radio dus weet je precies welk stekkertje waar voor is, het enige wat je dan hoeft te doen is zo'n zelfde schema vinden voor het model auto waar deze radio in gezeten heeft, ik denk een 700-serie?
Ik heb zelf zo'n verloop stekker gemaakt die past op de CR-905/906 en de CT-505/506 maar die is anders dan deze, anders had ik je een foto kunnen sturen met hoe het hoort te zitten, nu moet je dus helaas zelf knutselen.
Op de sloop dus ook het stukje kabel halen wat aan de radio kan klikken en solderen maar of nog mooier (zoals ik het had gedaan ) de originele kabelschoentjes in de connector vervangen, de zogenaamde terminals.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
29-10-2012 18:52 #917248
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo radio inbouwen
die radio heeft een Volvo-stekker nodig. Zoek een 850 of late 440 op de sloop en knip daar de stekker van de auto af. Vervolgens zoek je het bedradingsschema van de radio en het schema van de auto, en dan kun je het witte blokje van je verloopstekker op bovenstaande foto afknippen en aan de 440-/850-boordstekker solderen.
Zo heb ik het ook gedaan voor de radio in de 460 van mijn moeder.
Zo heb ik het ook gedaan voor de radio in de 460 van mijn moeder.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-10-2012 21:02 #917265
door V300 register
Oke, het wordt dus zelf knutselen. Ik zal morgen even kijken of ik een stekker kan vinden voor de radio. De radio komt uit een s70. Ik heb zelf al gekeken naar een schema, maar ik heb tot nu toe nog niets gevonden specifiek voor de CR 708.
Weet iemand welke draden ik verder nog zelf moet trekken in de auto. Of zouden deze er echt al in moeten zitten? Want dan ga ik morgen even op onderzoek uit.
Weet iemand welke draden ik verder nog zelf moet trekken in de auto. Of zouden deze er echt al in moeten zitten? Want dan ga ik morgen even op onderzoek uit.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-10-2012 21:30 #917267
door V300 register
Je kunt ook de witte stekker van de radio afknippen, en er kogelstekkertjes op knijpen/solderen. Deze passen precies in de gaatjes van de witte stekker in je auto
Moderators: Mark Smeets