Buitentemperatuurmeter doet raar
- V300 register
- Verbannen
Die sensor is bij de dealer helaas niet meer te krijgen... Is dit een temperatuurafhankelijke weerstand of zo? Iets universeel te krijgen?
Alvast bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
General Custom;202307 schreef : springt momenteel alle kanten op
Zit-ie niet los?
Maar serieus, controleer eerst even bevestiging en bedrading.
- V300 register
- Verbannen
Bovendien, op zowat elke random gekozen link via google, kom ik de zelfde verschijnselen tegen bij andere merken auto's. De diagnose luidt dan een kapotte sensor. Daarom denk ik dat het ook bij de Volvo 300 misschien wel eens een kapotte sensor zou kunnen zijn.
Dit zou wel eens ontzettend eenvoudig te vinden en vervangen kunnen zijn als er bijvoorbeeld een Pt100 is gebruikt, die is zo te bestellen.
Dan is het natuurlijk wel handig om zeker te weten weten dat er ook een Pt100 in zit, anders kun je blijven bestellen.
Meten wat voor sensor het is kan ik natuurlijk niet, aangezien een kapotte sensor een verkeerde weerstand zal hebben.
Omdat ik niet weet wat voor sensor het is, kan ik ook niet meten ?f hij kapot is, aangezien ik niet weet wat voor weerstand hij hoort te hebben.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Dat is sowieso wel een goed idee inderdaad :y:
@ Rens,
Dat is wel een aparte sensor, maar het kan zeker. Het enige dingetje wat conrad.nl laat zien is dit:
Beschrijving
Warmtegeleider voor temperatuurcompensatie en -meting, bijv. in transistorschakelingen.
UitvoeringTechnische specificaties
- Gelakte ruit.
Type B57164-K102-J Nominale temperatuur +25 ?C Tolerantie ?10 % R 25 150 ? Temperatuurbereik -55 tot +125 ?C ?C Conform RoHS Ja Uitvoering K164/150/10% Inhoud 1 st.
- V300 register
- Verbannen
- Mark Smeets
- Moderator
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Janusz;202393 schreef : Gewoon even op de sloop kijken. In bijna elke Volvo 480 zit er ??n achter de grill.
9 series hebben ook dit soort sensors...die zitten in het middelste luchtkanaal van de voorbumper.
dus mocht je er een zien, kniptangetje meenemen...