Richtingaanwijzerpookophanging

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-05-2012 22:08 #632034 door V300 register
Richtingaanwijzerpookophanging is gemaakt door V300 register
Heb sinds een maand of twee een Volvo 340 1.4 GL Special. Sinds vorige week werkt het knipperlicht niet meer goed, of althans het pookje. Als ik het knipperlicht naar rechts aandoe, gaat de claxon ook af. E?n keer is leuk, maar als je elke dag zo rijdt, dan wordt het toch een beetje beschamend.

Ik heb inmiddels een beetje rondgezocht op Internet en het blijkt vaak dat de plastic ophanging waar de richtingaanwijzer normaliter aan vast zit afbreekt. Ik heb de kap onder de stuurkolom losgemaakt en het blijkt dat dit plastic ding inderdaad is afgebroken (vond ook wat losse plastic onderdeeltjes in de kap). Het pookje zit nu alleen nog onder de stuurkolom vast, maar bovenaan is het kapot.

Heeft misschien iemand toevallig nog zo'n plastic ophanging liggen die ik kan overnemen? Of weet iemand hoe ik aan zo'n ophanging kan komen?

Ik vermoed dat we nog niet zo ver zijn dat we deze dingen ook kunnen 3D-printen? :)

Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten,
Roel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2012 22:31 #908637 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Richtingaanwijzerpookophanging
Met een ijzeren beugeltje en twee parkers kun je het zo oplossen. Die plastic verbinding knapt wel vaker af

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-05-2012 23:12 #908641 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Richtingaanwijzerpookophanging
Ja, met wat tie-wrapjes moet het ook wel lukken, maar heb liever een complete vervanging voor het onderdeel. Of is het doordat het vaker kapot gaat inmiddels een zeldzaamheid?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2012 00:17 #908644 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Richtingaanwijzerpookophanging
Die hendels moet je gentle bewegen. Zijn de pootjes van de hendel kapot of is het plastic gedeelte om de stuurkolom kapot. Als de hendel nog goed is kan je het beste een strip van metaal gebruiken die vast komt te zitten, doordat hij aan meerdere punten bevestigd wordt. Ipv. van parkers kun je ook een boud en moertje gebruiken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-05-2012 17:34 #908652 door V300 register
Pootjes van de hendel zijn nog OK voor zover ik kan zien. Het is het plastic gedeelte om de stuurkolom heen dat kapot is. Ik zal zien hoever ik kom met een metalen strip. :) Weet alleen niet in hoeverre het 'terugschiet' mechanisme van het knipperlicht dan nog werkt.

Maar die plastic units voor om de stuurkolom zijn dus niet ergens los verkrijgbaar begrijp ik? Vervangen leek me de gemakkelijkste oplossing namelijk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-05-2012 21:20 #908654 door V300 register
is niet makkelijk als je erachter komt hoeveel er dan uit elkaar moet....

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC