Demonteren achterlichtunit glas-behuizing
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-05-2012 20:15 #632023
door V300 register
Demonteren achterlichtunit glas-behuizing is gemaakt door V300 register
Hallo allemaal,
Graag zou ik de glazen van mijn achterlichtunits eens in de vaatwasser doen (oude type, 343), dan zijn ze weer mooi helder. Wil alleen graag weten hoe ik de unit in z'n geheel kan demonteren, en nog belangrijker: hoe krijg ik het glas netjes en zonder breuken van de behuizing af?
Ik zie n.l. nergens schroefjes e.d..., dus wie het weet mag het zeggen:)
Graag zou ik de glazen van mijn achterlichtunits eens in de vaatwasser doen (oude type, 343), dan zijn ze weer mooi helder. Wil alleen graag weten hoe ik de unit in z'n geheel kan demonteren, en nog belangrijker: hoe krijg ik het glas netjes en zonder breuken van de behuizing af?
Ik zie n.l. nergens schroefjes e.d..., dus wie het weet mag het zeggen:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
19-05-2012 21:59 #908285
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Demonteren achterlichtunit glas-behuizing
unit in z'n geheel demonteren behoeft geen uitleg, dat is kinderspel. Stekkertjes los, twee of drie moertjes los en je haalt hem eraf.
De glazen zitten erop gelijmd. Het is geen glas maar een kunststof. Pas maar op dat je de zaak niet kapot breekt, na 30 jaar is alles wel verduurd
Hoe je het er weer op krijgt... daar zul je dan echt speciale lijm voor nodig hebben.
Overigens kun je ook meteen de reflectoren schoonmaken. Beter is misschien om twee hele nieuwe te zoeken. Vorig jaar heb ik nog een nieuwe gekocht bij de Volvo-dealer.
De glazen zitten erop gelijmd. Het is geen glas maar een kunststof. Pas maar op dat je de zaak niet kapot breekt, na 30 jaar is alles wel verduurd
Hoe je het er weer op krijgt... daar zul je dan echt speciale lijm voor nodig hebben.
Overigens kun je ook meteen de reflectoren schoonmaken. Beter is misschien om twee hele nieuwe te zoeken. Vorig jaar heb ik nog een nieuwe gekocht bij de Volvo-dealer.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-05-2012 22:18 #908287
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Demonteren achterlichtunit glas-behuizing
Ah, jij weet er dus meer van Stefan...
In ieder geval bedankt voor 't antwoord, ik zal eens kijken wat ik zal doen.., wel of niet open maken. Ik heb nog 2 gloednieuwe achterlichtunits liggen, maar aangezien de huidige ook nog best netjes zijn vind ik vervangen ook weer zonde, snap je? Daarom zat ik te denken aan een wasbeurtje, maar ga op jouw advies eerst maar eens voorzichtig te werk.
In ieder geval bedankt voor 't antwoord, ik zal eens kijken wat ik zal doen.., wel of niet open maken. Ik heb nog 2 gloednieuwe achterlichtunits liggen, maar aangezien de huidige ook nog best netjes zijn vind ik vervangen ook weer zonde, snap je? Daarom zat ik te denken aan een wasbeurtje, maar ga op jouw advies eerst maar eens voorzichtig te werk.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
20-05-2012 11:26 #908294
door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Demonteren achterlichtunit glas-behuizing
Misschien kun je ze wel wassen zonder dat je ze uit elkaar sloopt?
Beetje creatief zijn met beugeltjes/borsteltjes en luchtpistool?
Beetje creatief zijn met beugeltjes/borsteltjes en luchtpistool?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
20-05-2012 11:59 #908296
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Demonteren achterlichtunit glas-behuizing
het punt is dat op de vlakken waar ze tegenaan gelijmd zitten, er mos/schimmel o.i.d. "groeit" en daar kun je dus niet bij zonder de zaak te slopen
Erg lelijk op een prachtige auto. Maar met nieuwe units heb je weer felrode achterlichten die ook echt fel zijn (goede reflector) i.p.v. donkerrood en zwak, mooi witte achteruitrijlichtjes e.d.
Erg lelijk op een prachtige auto. Maar met nieuwe units heb je weer felrode achterlichten die ook echt fel zijn (goede reflector) i.p.v. donkerrood en zwak, mooi witte achteruitrijlichtjes e.d.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-05-2012 20:42 #908324
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Demonteren achterlichtunit glas-behuizing
Creatief wassen... ik zal er m'n (achter) licht eens over laten schijnen
Ja Joost, je hebt gelijk, staat niet zo mooi. Nu moet ik zeggen dat het nog best wel meevalt, maar ik denk dat ik ze heel voorzichtig ga proberen uit elkaar te halen. Kan je die reflector in de oude unit ook opknappen? (zilververf e.d.??)
Ja Joost, je hebt gelijk, staat niet zo mooi. Nu moet ik zeggen dat het nog best wel meevalt, maar ik denk dat ik ze heel voorzichtig ga proberen uit elkaar te halen. Kan je die reflector in de oude unit ook opknappen? (zilververf e.d.??)
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
21-05-2012 00:28 #908334
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Demonteren achterlichtunit glas-behuizing
Ik heb het lampglas van een kapot achterlichtunit eens proberen te verwijderen met koude voorzichtige aanpak, een warme f?hn, nog wat andere middeltjes, maar geen goed resultaat. Ben benieuwd naar je ervaringen. Ik heb nog wat oefunits liggen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-05-2012 07:25 #908335
door V300 register
Raar dat een kwart van de Volvo's 300 een wit glaasje in een achterlicht mist, maar de rest zo ontzettend vastzit :wtf2:
Ik zit te denken aan zo'n smal beiteltje, dat bij zo'n goedkoop zetje hobbymesjes zit. Daarmee rond de unit snijden, en dan voorzichtig open te wrikken.
Nooit geprobeerd op de hele unit, maar toen ik eens de kofferbak dicht gooide viel er zo'n wit glaasje uit. De andere heb ik toen ook maar los gewrikt met zo'n beiteltje, en beide heb ik ze met secondelijm weer vast gezet.
Ik zit te denken aan zo'n smal beiteltje, dat bij zo'n goedkoop zetje hobbymesjes zit. Daarmee rond de unit snijden, en dan voorzichtig open te wrikken.
Nooit geprobeerd op de hele unit, maar toen ik eens de kofferbak dicht gooide viel er zo'n wit glaasje uit. De andere heb ik toen ook maar los gewrikt met zo'n beiteltje, en beide heb ik ze met secondelijm weer vast gezet.
Moderators: Mark Smeets