Volvo CR407 Bromt

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-05-2012 20:38 #632018 door V300 register
Volvo CR407 Bromt is gemaakt door V300 register
Vanmiddag voor het eerst mijn radio getest. Werkt prima, althans dat dacht ik. Na een poosje begint hij enorm te brommen en te storen, vervolgens pakt stopt 'ie ermee en dan komt de radio weer terug.

Dit doet 'ie:

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-05-2012 03:57 #908213 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo CR407 Bromt
Klinkt als antenne die niet werkt, kan een breuk in de antennekabel zijn, of de radio zelf is kaput.. Heeft elke zender het?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2012 11:02 #908220 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo CR407 Bromt
en als je er een cassettebandje in stopt?

klinkt idd als de antenne(kabel)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-05-2012 12:15 #908223 door V300 register
Casette speelt prima inderdaad. Het zit ook in elke zender. Dan hoop ik dat het in de radio zelf zit en niet in de antenne kabel.

Een andere radio heb ik wel bij de hand, knippen in de kabelboom wil ik niet, en de verloop stekker is hier nergens in de buurt te krijgen. Handig.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-05-2012 12:51 #908224 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo CR407 Bromt
In dit soort radio's zal waarschijnlijk nog een luchtspoel condensator zitten voor het afstemmen op een zender, het kan zomaar zijn dat daardoor de zender er af en toe afloopt en weer terug komt.

Andere type's condensatoren (b.v. elco's) willen nog wel eens de geest geven na verloop van tijd. (dat kan ook brommen tot gevolg hebben)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-05-2012 16:13 #908237 door V300 register
Antennekabel vervangen heeft zeker zin, heb het zelf gisteren gedaan en heb nu een veel helderder signaal, er zat eerst altijd ruis doorheen.
Heb zelf een CR-408 radio, ziet er van buiten in ieder geval hetzelfde uit, ik heb geen idee wat het verschil is. Hij kan maar aangesloten worden op 2 speakers, misschien dat de kenners daar iets mee kunnen.
Wel heb ik een raar probleem, op radio stand varieert het volume nog behoorlijk zonder dat ik aan de knoppen draai. Het is niet snelheidsafhankelijk maar bij het stoplicht is er niet aan de hand, geldt dus alleen voor tijdens het rijden en ook ik heb via cassette geen enkel probleem.
Edit: Ik zie net in jouw showroom-topic dat jij een 'Mute'-knop hebt, daar zit bij mij een 'AVI'-knop, dat is een knop om verkeersinfo te ontvangen maar dat is in Nederland nooit doorgebroken/vergane glorie. Het schijnt het in Duitsland nog wel te doen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-05-2012 20:06 #908251 door V300 register

Radio open gehad, alles schoongemaakt van binnen, wat contact spray hier en daar, kabels nagekeken en de antenne kabel opnieuw geknepen. Hij lijkt het tot zover goed te doen, 50 kilometer zonder een enkele storing of brom gereden. Het geheel klinkt niet eens slecht trouwens!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-05-2012 20:26 #908253 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo CR407 Bromt
Fijn dat het opgelost is, zie nu pas dat het een digitaal exemplaar betreft, slaat mijn bovenstaand verhaaltje v.w.b de luchtspoel condensator ook als een tang op een varken, njah wie weet heeft iemand er nog eens wat aan ;)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2012 21:06 #908255 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo CR407 Bromt
Ja, da's idd wel een luxe radio voor die tijd! Meeste waren nog "gewoon" analoog

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-05-2012 11:27 #908269 door V300 register
Klinkt een beetje als een slecht contact in het tunerdeel. Kan idd antenne zijn maar zoals naamgenoot b. al zei is een uitgedroogde elko in de voeding ook een goede mogelijkheid. Lijkt iig meer op een intern probleem dan dat het enkel door de antenne komt...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC