Rare problemen met tellerunit, uitslaande meters enz....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2012 14:32 #631990 door V300 register
Ik heb een probleem met mijn 360.
om te beginnen als ik het contact aanzet beginnen er geen controlelampjes te branden.
als ik dan de motor start doet de toerenteller allereerst niks, als ik gas geef gaat deze wel iets doen. hij gaat alleen heel erg schommelen. ook mijn buitentemperatuurmeter gaat alle kanten op. Als ik aan mijn handrem trek gaat de buitentemperatuur meter ineens naar beneden. ook als ik het groot licht aanzet schiet de buitentemperatuur meter ineens naar beneden.
daarnaast brand het acculampje constant en gaat knipperen als de gordelverklikker ook knippert.

Daarnaast loopt de koelvloeistoftemperatuurmeter amper op terwijl de motor wel duidelijk warm is. Daarnaast loopt de brandstofmeter bijna niet op terwijl de tank wel ruim voor over de helft gevuld is.

de kilometerteller werkt wel gewoon naar behoren.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn????

Ik weet het namelijk echt niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2012 14:43 #907529 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Rare problemen met tellerunit, uitslaande meters enz....
klinkt als een massaprobleem. km teller is mechanisch en niet elektrisch, daarom merk je daar niets aan. toevallig pas een radio aangesloten oid?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2012 15:09 #907531 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rare problemen met tellerunit, uitslaande meters enz....
heb in plaats van de radio een 27mc bakkie ingebouwd. en idd ik denk ook een massaprobleem maar geen idee hoe of wat

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2012 15:11 #907532 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Rare problemen met tellerunit, uitslaande meters enz....
achter het radiopaneel zit een 9polige witte stekker, daarin zitten oa 2 groene en 2 bruine draden. deze dienen altijd parallel aangesloten te zitten, als er een los zit of komt te zitten dan krijg je dit soort taferelen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2012 16:11 #907535 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rare problemen met tellerunit, uitslaande meters enz....

AvdAkker;199729 schreef : achter het radiopaneel zit een 9polige witte stekker, daarin zitten oa 2 groene en 2 bruine draden. deze dienen altijd parallel aangesloten te zitten, als er een los zit of komt te zitten dan krijg je dit soort taferelen

Deze zaten niet meer bij elkaar. heb ik nu wel bij elkaar gedaan maar dit heeft het probleem niet opgelost. De twee massas zitten bij elkaar en de twee plussen ook. De twee plussen gebruik ik echter niet en de twee massa''s wel. kan dat een probleem zijn?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2012 16:13 #907536 door V300 register
er zitten echter ook twee losse steker achter mijn tellerunit te weten deze twee. iemand enig idee waar deze voor diene?

Ondertussen werkt trouwens mijn knipperlichtschakelaar ook niet meer, als ik de alarmlicht schakelaar gebruik doen mijn knipperlichten het wel.

Het wordt er dus niet makkelijker op.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2012 16:17 #907537 door Anjo van den Akker
chokelampje en een stekker van de cv, daar ligt het dus niet aan. aangezien nu ook je knipperlichten raar gaan doen zou je naar de stekkers vd zekeringenkast en de massaaansluiting beiden rechts onder het dashboard kunnen kijken

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2012 21:20 #907554 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Rare problemen met tellerunit, uitslaande meters enz....
Check alarmlichtschakelaar of relais.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-05-2012 19:33 #907709 door V300 register
Er was een zekering door vandaar het probleem met de knipperlichten. Het massaprobleem is alleen nog steeds niet gevonden. Misschien ligt het toch aan de tellerunit. Nu dus maar eens kijken of we die ergens kunnen vinden, al lijkt me sterk dat dat het probleem is. Maar ik weet het anders echt niet.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2012 20:35 #907717 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Rare problemen met tellerunit, uitslaande meters enz....
Is de zekeringkast bij de stekkers niet verbrand. En dan zijn het de stekkers onder het dashbord

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC