toerenteller installeren
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Je moet een originele toerenteller aansluiten met die 3 contacten die achter de toerenteller (of klok) zitten in dat zwarte klemmetje. Dit is bij een originele teller gewoon aansluiten en het werkt.
Ten minste, zo was het bij mij zo omdat ik voorheen al een toerenteller had. Ik moest een nieuwe printplaat hebben. Bij jou zou het eventueel kunnen dat je een sensor of zo nodig hebt, maar zoveel verstand heb ik (nog) niet van de Volvo 300-serie.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;194841 schreef : dat is een toerenteller voor een late 343/345.
Dju e! Wat voor soort toerenteller is dit? Hoe kan ik deze doen werken?
- V300 register
- Verbannen
rubienator;194842 schreef : Dju e! Wat voor soort toerenteller is dit? Hoe kan ik deze doen werken?
Een late 343/345 kopen en hem daarin aansluiten In je eigen klokkenset past hij dus niet.
- V300 register
- Verbannen
Vermilion;194844 schreef : Een late 343/345 kopen en hem daarin aansluiten In je eigen klokkenset past hij dus niet.
Ik kan er hem doen in passen, ik vraag me gewoon af of ik hem mits aanpassingen of toevoegingen kan doen werken?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
(oftewel de 343/345 met de 2-liter motor)
Edit:
kijk maar, hier hoort 'ie thuis
Omdat die toerenteller alleen in auto's met contactpuntontsteking is geleverd, vraag ik me ook af waar die zijn signaal vandaan zou moeten halen als 'ie in een auto met renix-ontsteking gemonteerd wordt. Ik dacht namelijk dat de wagens met elektronische ontsteking, het signaal voor de toerenteller van de renix vandaan halen
- V300 register
- Verbannen
Daarnaast past het ding fysiek niet in de behuizing en zijn toerentellers die zonder aanpassing w?l werken zeer makkelijk verkrijgbaar (zeker met inruil van deze teller, bij diverse clubleden)
Misschien heb ik er zelf nog wel eentje liggen, maar dat zou ik moeten zoeken.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Jos360;194858 schreef : Ik ga er van uit, en ik denk dat Anjo mij kan corrigeren als het niet klopt, dat deze toerenteller op een ander signaal werkt dan jouw klokkenset ontvangt, en dus niet 1,2,3 gaat werken. Volgens mij krijgt de nieuwe klokkenset zijn toerentalsignaal van de renix en deze toerenteller is voor een auto met contactpuntjes.
Daarnaast past het ding fysiek niet in de behuizing en zijn toerentellers die zonder aanpassing w?l werken zeer makkelijk verkrijgbaar (zeker met inruil van deze teller, bij diverse clubleden)
Misschien heb ik er zelf nog wel eentje liggen, maar dat zou ik moeten zoeken.
Te langzaam getypt, of niet gelezen, Jos? :humor:
Zat ik dus in de goede richting met mijn "vermoedens"!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
signaal is hetzelfde, de - van de bobine. maar van de teller zelf zitten de aansluitingen op een andere plek, ik zou gewoon op zoek gaan naar een VDO toerenteller, dat is plug & play in je huidige klokkenset zonder ombouwwerk en ook met een oranje wijzertje. daar kom je in ieder geval makkelijker aan als een 343/345 2-liter klokkenset toerenteller