Dimlicht doet `t niet meer.
- V300 register
- Verbannen
Het ligt niet aan de zekeringen. Ik heb het elektrisch schema nagekeken en er zit een relais groot/dimlicht ergens tussen en dat zal de oorzaak wel `s kunnen zijn.
Maar waar zit dat ding en kan je die nog kopen bij een automaterialenzaak?
ik hoop dat iemand mij kan helpen, kan ik morgenavond helaas toch nog naar m`n werk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
josk;192536 schreef : Ik heb het elektrisch schema nagekeken en er zit een relais groot/dimlicht ergens tussen en dat zal de oorzaak wel `s kunnen zijn.
In mijn 340 uit '83 zit een omkiep relais (heet dat ding zo?) t.b.v. gedimd groot licht / groot licht in de zekeringenkast. Als het relais nog aantrekt (als dat dus niet defect is) bij bedienen van lichtschakelaar aan stuurkolom zul je dat relais voelen tikken (tenminste als dat ding er bij jou daar ook is, ik denk van wel, ondanks dat je een van mijn auto afwijkende Volvo versie hebt) als je je vingers tegen het ding houdt.
- V300 register
- Verbannen
josk;192536 schreef : Het dimlicht werkt niet meer van Wim, mijn Volvo 340 uit 1989.
Het ligt niet aan de zekeringen. Ik heb het elektrisch schema nagekeken en er zit een relais groot/dimlicht ergens tussen en dat zal de oorzaak wel `s kunnen zijn.
ik hoop dat iemand mij kan helpen, kan ik morgenavond helaas toch nog naar m`n werk.
de oorzaak zit in je richtingaanwijzerschakelaar !! die is intern gebroken,
als je me je adres mailt dan stuur ik er eentje op 10.- incl. verzendkosten
frank goosen 06-17878183
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Vanavond plaats ik foto`s.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Vermilion;192592 schreef : Mooi ben ik toch benieuwd wat nu het probleem was
Ik ook. Maar wie niet? Vanavond volgen (bron 'josk') gelukkig foto's.
- V300 register
- Verbannen
Gisteren besloten om vroeg in de ochtend naar Garage Westerhof in Oosterbeek (de garage met Daf en V300 kennis) te gaan om het dimlichtprobleem op te lossen.
Ik moest wel want als het mij zelf niet zou lukken om `t licht te repareren kan ik niet naar m`n werk.
Bij de garage staat deze V66.
De reclame die ik gemaakt heb voor de garage werpt zijn vruchten af.
Deze enigzins gedeukte Volvo 340 is ingerolen voor een Blue Line. Iemand van de V3C?
Maar hier was ik voor gekomen. De monteur meet alles na en de hallogeenlampen hebben geen stroom.
De lampen zelf zien er vreemd wazig uit. Door een piekstroomstoring allebei kapot gegaan?
Daar zijn we niet acher gekomen.
Maar de uiteindelijke oorzaak wordt onder `t dashboard (onder `t stuur) gevonden.
Helaas is de foto (zoals meerdere) mislukt, jammer want dan was alles wat duidelijker en uitgebreider geweest. Sorrie.
Maar onder `t dasboard zit een relais aan een stekker met witte en bruine draden.
De stekker was iets opgebold door warmte en na het schoonmaken en bijbuigen van de polen werkte het dimlicht weer.
Of de lampen allebei kapot waren is niet duidelijk. Waarschijnlijk niet want de nieuwe lampen geven een stukken beter licht dan de wazige oude.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Het schijnt wel `s vaker voor te komen met die stekker.
Ik ben er maar mee naar de garage gegaan zodat `t metteen werd opgelost.
Omdat ik er niet veel vanaf weet was ik misschien dagen bezig geweest en ik moet toch naar m`n werk.