spanning tankmeter/temp/radio valt weg
- V300 register
- Verbannen
Kort geleden een radio aangesloten.En nu valt af en toe niet alleen de tankmeter en de temepartuurmeter weg, maar gaat ook de radio uit. Om meestal snel weer aan te gaan. Soms lijkt een bocht of een verkeersheuvel dit aan/uit te veroorzaken. Vreemd.
Wie kan een suggesties doen voor dit euvel? Zit er een draadbreuk? Of is er iets van de electronica kaduuq?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Belangrijk is dat de twee bruine (is massa) draden die bij elkaar komen in de originele Volvo connector om een radio mee aan te sluiten ook bij elkaar blijven omdat anders een deel van de massa wegvalt voor andere dashboard functie's waardoor je door jou beschreven symptomen krijgt
- V300 register
- Verbannen
zekeringen heb je gecontroleerd? (ook of ze goed contact maken)
- V300 register
- Verbannen
sangers;191365 schreef : Het was me al eens opgevallen dat de tankmeter en de tempartuurmeter van m'n 340 zo af en toe spontaan naar 0 terugzakte, ook al was de tank nog ruim gevuld of de temperatuur beslist meer dan 0.
Kort geleden een radio aangesloten.En nu valt af en toe niet alleen de tankmeter en de temepartuurmeter weg, maar gaat ook de radio uit. Om meestal snel weer aan te gaan. Soms lijkt een bocht of een verkeersheuvel dit aan/uit te veroorzaken. Vreemd.
Wie kan een suggesties doen voor dit euvel? Zit er een draadbreuk? Of is er iets van de electronica kaduuq?
hoe heb je die radio aangesloten, of heb je de draden van de aansteker gebruikt,
als er nog nooit een radio in heeft gezeten ,dan wil de radiostekker nog wel eens , aan de draadboom rechts naast de kachel getaped zitten. als je daar aan getrokken hebt , zou de massadraad die alle dashbordopties doorverbind los kunnen zitten
frank
- Laurens Post
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Ik ga de verschillende adviezen even langslopen. De radio zit netjes aan de spanning volgens het schema. Ook voordat de radio er in zat hadden tankmeter en voltmeter dit probleem; aan de radio zal het daarom niet liggen.
Omdat er telkens een 'aan-uit'-situtaie is moet het een of ander los contact zijn... Ik speur verder en als ik iets heb gevonden laat ik het je even weten!
groetjes,
Frank