spanning tankmeter/temp/radio valt weg

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-01-2012 14:02 #631705 door V300 register
spanning tankmeter/temp/radio valt weg is gemaakt door V300 register
Het was me al eens opgevallen dat de tankmeter en de tempartuurmeter van m'n 340 zo af en toe spontaan naar 0 terugzakte, ook al was de tank nog ruim gevuld of de temperatuur beslist meer dan 0.

Kort geleden een radio aangesloten.En nu valt af en toe niet alleen de tankmeter en de temepartuurmeter weg, maar gaat ook de radio uit. Om meestal snel weer aan te gaan. Soms lijkt een bocht of een verkeersheuvel dit aan/uit te veroorzaken. Vreemd.

Wie kan een suggesties doen voor dit euvel? Zit er een draadbreuk? Of is er iets van de electronica kaduuq?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-01-2012 16:11 #894675 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic spanning tankmeter/temp/radio valt weg
Daar is al menig vraag over gesteld op dit forum, (hint: zoekfunctie ;))

Belangrijk is dat de twee bruine (is massa) draden die bij elkaar komen in de originele Volvo connector om een radio mee aan te sluiten ook bij elkaar blijven omdat anders een deel van de massa wegvalt voor andere dashboard functie's waardoor je door jou beschreven symptomen krijgt

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-01-2012 19:36 #894688 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic spanning tankmeter/temp/radio valt weg
en wat ook wel eens voorkomt is dat er een aansluiting van de draadboom op de zekeringkast verbrand is. Meestal krijg je dan totale uitval van het contact circuit, maar het kan ook een ander contact zijn wat problemen geeft.

zekeringen heb je gecontroleerd? (ook of ze goed contact maken)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-01-2012 20:01 #894689 door V300 register

sangers;191365 schreef : Het was me al eens opgevallen dat de tankmeter en de tempartuurmeter van m'n 340 zo af en toe spontaan naar 0 terugzakte, ook al was de tank nog ruim gevuld of de temperatuur beslist meer dan 0.

Kort geleden een radio aangesloten.En nu valt af en toe niet alleen de tankmeter en de temepartuurmeter weg, maar gaat ook de radio uit. Om meestal snel weer aan te gaan. Soms lijkt een bocht of een verkeersheuvel dit aan/uit te veroorzaken. Vreemd.

Wie kan een suggesties doen voor dit euvel? Zit er een draadbreuk? Of is er iets van de electronica kaduuq?

hoe heb je die radio aangesloten, of heb je de draden van de aansteker gebruikt,
als er nog nooit een radio in heeft gezeten ,dan wil de radiostekker nog wel eens , aan de draadboom rechts naast de kachel getaped zitten. als je daar aan getrokken hebt , zou de massadraad die alle dashbordopties doorverbind los kunnen zitten

frank

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2012 22:26 #894750 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic spanning tankmeter/temp/radio valt weg
Zit er een klok, controleer daar achter of de massa(bruin) nog goed zit. En anders controle van zekeringkast.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2012 08:53 #894779 door V300 register
Dankdankdank voor jullie snelle reacties!

Ik ga de verschillende adviezen even langslopen. De radio zit netjes aan de spanning volgens het schema. Ook voordat de radio er in zat hadden tankmeter en voltmeter dit probleem; aan de radio zal het daarom niet liggen.

Omdat er telkens een 'aan-uit'-situtaie is moet het een of ander los contact zijn... Ik speur verder en als ik iets heb gevonden laat ik het je even weten!

groetjes,
Frank

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC