Nieuwe accu spontaan kapot, mogelijk?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-11-2011 14:35 #631592
door V300 register
Nieuwe accu spontaan kapot, mogelijk? is gemaakt door V300 register
Het zal vast tot de mogelijkheden behoren, een nieuwe accu na ca. 4 maanden al kapot, spontaan. Maar dat is dan zeker een kans van ??n op de ...., of komt dat toch wel vaker voor?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
Minder
Meer
23-11-2011 18:56 #892336
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Nieuwe accu spontaan kapot, mogelijk?
op accu's staan vaak een productiedatum vermeld op een sticker of ingeslagen op 1 van de polen. Dan kun je zien hoelang die al gestaan heeft.
En naar mijn weten zit er vaak op een accu 12 maanden garantie.
En naar mijn weten zit er vaak op een accu 12 maanden garantie.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
23-11-2011 20:07 #892340
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Nieuwe accu spontaan kapot, mogelijk?
Meestal zit er een jaar garantie op accu's. Nog belangrijker is dat dit een product is waarvan je redelijkerwijs mag verwachten dat deze toch minimaal een jaar mee gaat.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-11-2011 23:32 #892358
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe accu spontaan kapot, mogelijk?
Ik wil geen reclame maken, maar bij de winkel waar ik mijn weekendbaantje heb, zit drie jaar garantie op accu's, dus na 4 maanden stuk lijkt mij gevalletje omruilen voor een nieuwe.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-11-2011 23:39 #892359
door V300 register
Wat word er hier eigenlijk verstaan onder kapot?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-11-2011 17:08 #892406
door V300 register
Boem plof au.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
25-11-2011 16:05 #892476
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Nieuwe accu spontaan kapot, mogelijk?
Kapot houd vaak in dat ??n of meerdere cellen "doorgeslagen" waardoor de spanning zakt.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-11-2011 16:13 #892477
door V300 register
Tot de gedachte dat mijn (nieuwe - jul11) accu (55 Ah, standaard 45 Ah) naar de knoppen was, kwam door volgende.
Enige dagen geleden auto gebruikt voor kort ritje, vice versa 11 km.
- Auto gestart, geen probleem.
- 5,5 km naar plaats van bestemming.
- Op plaats van bestemming auto ca. twee uur stil gestaan.
- Terug naar huis, afstand 5,5 km, starten geen probleem.
Bij thuiskomst auto in garage gestald. Alle gebruikers uit. Contactsleutel uit contactslot, pook in midden-stand. (In verband met achteruitrijlampen. Kunnen alleen branden bij contact aan, maar toch). Lichten aan bij 'contact uit' geeft bij mij een acoustisch alarm.
Drie dagen hierna bemerkte ik dat accu tot op de bodem leeg was. Dit verraste mij uiteraard in hoge mate.
Acculader op accu aangesloten. Omdat de acculader na twee dagen laden (op doos van ding, Elec 6, staat 12V - 3A) nog maar pas aangaf dat de accu voor 80% geladen was, begon ik mij af te vragen of de accu de geest had gegeven. Na het laden van twee dagen nog een dag vol te hebben gehouden gaf de lader uiteindelijk aan dat de accu 100% geladen was.
Hierna heb ik gecontroleerd, met universeelmeter - amp?rebereik, of er een lekstroom was. Niet.
Vervolgens motor gestart. Ging goed.
Verder nog gecontroleerd of dynamo laadt. Zulks is het geval. 15.2 V bij 1400 rpm.
Accu heb ik nu niet losgekoppeld. Eens bezien wat er gaat gebeuren. Ben uiteraard benieuwd.
Nog een vraagje. Bestaan er Amp?remeters voor dashboard montage die inductief stroom meten? Zoals bij een stroomtang dus. Op www heb ik niets kunnen vinden.
Vergat nog in mijn verhaal op te nemen: 'geen onregelmatigheden aan zekeringen en zekeringkast waargenomen'.
Enige dagen geleden auto gebruikt voor kort ritje, vice versa 11 km.
- Auto gestart, geen probleem.
- 5,5 km naar plaats van bestemming.
- Op plaats van bestemming auto ca. twee uur stil gestaan.
- Terug naar huis, afstand 5,5 km, starten geen probleem.
Bij thuiskomst auto in garage gestald. Alle gebruikers uit. Contactsleutel uit contactslot, pook in midden-stand. (In verband met achteruitrijlampen. Kunnen alleen branden bij contact aan, maar toch). Lichten aan bij 'contact uit' geeft bij mij een acoustisch alarm.
Drie dagen hierna bemerkte ik dat accu tot op de bodem leeg was. Dit verraste mij uiteraard in hoge mate.
Acculader op accu aangesloten. Omdat de acculader na twee dagen laden (op doos van ding, Elec 6, staat 12V - 3A) nog maar pas aangaf dat de accu voor 80% geladen was, begon ik mij af te vragen of de accu de geest had gegeven. Na het laden van twee dagen nog een dag vol te hebben gehouden gaf de lader uiteindelijk aan dat de accu 100% geladen was.
Hierna heb ik gecontroleerd, met universeelmeter - amp?rebereik, of er een lekstroom was. Niet.
Vervolgens motor gestart. Ging goed.
Verder nog gecontroleerd of dynamo laadt. Zulks is het geval. 15.2 V bij 1400 rpm.
Accu heb ik nu niet losgekoppeld. Eens bezien wat er gaat gebeuren. Ben uiteraard benieuwd.
Nog een vraagje. Bestaan er Amp?remeters voor dashboard montage die inductief stroom meten? Zoals bij een stroomtang dus. Op www heb ik niets kunnen vinden.
Vergat nog in mijn verhaal op te nemen: 'geen onregelmatigheden aan zekeringen en zekeringkast waargenomen'.
Moderators: Mark Smeets