Licht aan...onregelmatig lopen
- V300 register
- Verbannen
powerflux;187072 schreef : ik heb een helse dag in een VW polo van midden '90 gereden
Dat moet een traumatische ervaring zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Lucluc;187127 schreef : Dat moet een traumatische ervaring zijn.
lach d'r maar om..
Hij is vrijwel net zo lang als een golf maar er past niks in. Na 200KM al zo ziek van de typisch rotte koppeling (welke polo uit die tijd heeft dat niet) dat ik maar ben gaan schakelen zonder. Daarnaast 3 dagen rugpijn gehad.
nee, vanaf mijn kant geen liefde voor die ondingen.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Koppeling was ook niets mis mee. Als goedkope daily ideaal, veel beter dan een 300.
Sinds wanneer zijn die dingen zo lang als een golf?
Kan nou niet zeggen dat er zo weinig in past. Heb er zonder al teveel gedoe een B230F in gekregen. (compleet blok, niet gedemonteerd oid)
Volgens mij is dat dalen van het stationair toerental niet zo vreemd bij belasting. Ben zelden een auto tegengekomen waar ik dat niet bij had.
- V300 register
- Verbannen
Zou dit ook kunnen gelden voor de 360 GLE ('83) ? Hoe ziet die spanningsregelaar eruit en waar zit die precies? Voor mij is dit namelijk wel vreemd, nog nooit eerder gehad (bij mijn vier voorgaande 300's)volvofiel;187071 schreef : De 345 heeft nog de originele dynamo met spanningsregelaar op het binnenscherm. Bij deze auto draait de motor een beduidend lager toerental (als verbruikers zijn ingeschakeld)
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Het volvo-stickertje zit er nog op bij mij :+
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
ik heb het effect van het toerental vari?ren ook bij de BB, terwijl daar een gereviseerde dynamo met ingebouwde regelaar in zit. Ik vermoed dat de spanningsregelaar gewoon mottig is.
bij mijn daf55 met 340 motor merk je h??l duidelijk aan het toerental dat je meer verbruikers aanzet!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
ik heb het eens getest:
radio hard aan, kachel op stand 3, verlichting aan, mistlamp aan, achterruitverwarming aan, grootlicht aan, achteruitrijlichten aan, ruitenwissers aan, en koplampwissers/-sproeiers aan (voor heel even, maar toch); de motor draaide ineens nog maar 600 tpm stationair.
Alles uitgezet, en toen was het weer netjes 950
- Laurens Post
- Nieuw lid