zit er verlichting in de verlichtingsschakelaar

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-03-2011 23:54 #868369 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic zit er verlichting in de verlichtingsschakelaar
Terberg in Ijsselstein?
mooi bedrijf, een keer geweest voor een opbouw te kopen voor 1 van de auto's bij de gemeente waar ik werk.
maar ik vond ze wel aan de prijs.
uiteindelijk naar vd Born in Waalwijk gegaan, maar ben daar niet tevreden over de service (altijd te laat leveren)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-03-2011 00:46 #868373 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic zit er verlichting in de verlichtingsschakelaar
Terberg in Benschop ;)

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-03-2011 19:45 #868391 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic zit er verlichting in de verlichtingsschakelaar

Vermilion;171571 schreef : Benschop ;)

het volvo 300 serie rijke benschop..:yesyes:

• D.J. Middelman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2011 12:15 #881472 door D.J. Middelman (GAST)
Beantwoord door D.J. Middelman (GAST) in topic zit er verlichting in de verlichtingsschakelaar

Fran?ois;170026 schreef : Let op: dit is een 24V lampje!!! Anders smelt de behuizing weg.

Heb de mijne er nu ook uit (pikzwart glasdruppeltje) maar dit is wel een 12V lampje. Hoort dit bij alle modellen een 24V te zijn?

Moet ik de mijne vervangen voor een 12V zoals ie erin zat?
Of moet ik er een 24V voor in de plaats zetten?

• D.J. Middelman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2011 09:16 #881784 door D.J. Middelman (GAST)
Beantwoord door D.J. Middelman (GAST) in topic zit er verlichting in de verlichtingsschakelaar
Gisteren bij de brezan een voorraadje lampjes gehaald.
24V lampje geplaatst bij de schakelaar en de twee knoppen daaronder.
Nu blijkt de fitting stuk/brak. Lampje gaat alleen aan als ik hem helemaal achterin de fitting duw, zodra ik hem loslaat gaat hij weer uit. Vandaag even demonteren, schoonmaken en weer monteren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2015 14:40 #956106 door V300 register
Ik heb vandaag dit lampje eindelijk hersteld (gewoon een slecht contactje), maar nu brand het steeds zodra ik mijn contact aanzet? Is dit normaal? Ik dacht dat het pas zou aangaan als de verlichtingsschakelaar op 1 gezet werd, net zoals alle andere dashboardlichtjes. Het elektrisch schema in de Haynes schiet tekort. Mijn lampje is bedraad met een rood-zwarte draad, de lampjes van de twee schakelaars daaronder met rood-blauwe draden. In het schema worden ze allemaal met rood blauw aangegeven en zouden ze allen pas mogen branden op stand 1.

• BartJu
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
16-02-2015 14:46 #956107 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic zit er verlichting in de verlichtingsschakelaar
Beide gevallen zouden niet onlogisch zijn:
- klinkt logisch dat het lichtschakelaarlampje aan/uit gaat met de dasverlichting.
maar ook:
- klinkt logisch dat de verlichtingsschakelaar al aan is, zodat je deze ook in het donker kunt vinden om de rest te verlichten.

Geen idee hoe het werkelijk hoort te zitten. En is er dan nog verschil met de NL of Zweedse schakeling van buitenverlichting?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2015 14:57 #956108 door V300 register
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=9192
In dit topic geeft Erick aan dat de lichtschakelaar wel degelijk continu brandt, daarom ook dat het een 24V lampje moet zijn. Ik heb echter gemerkt dat het lichtschakelaar lampje v??l feller brandt dan de lampjes van de schakelaars daaronder. Daar zit precies dus toch nog iets verkeerds, 't zou andersom moeten zijn.
Ik heb trouwens geen zweedse verlichting.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2015 21:09 #956138 door V300 register
Het lampje van de verlichtingsschakelaar brandt inderdaad al als het contact aan gaat, en de andere lampjes als je de verlichting aanzet (vandaar ook de verschillende kleurcode's op de draden).
Als het lampje van de verlichtingsschakelaar echt fel brandt, zou ik checken of je hier niet per ongeluk een 12Volt lampje in hebt gestoken. Dat is een verklaring waardoor deze te fel kan branden, anders kan dat eigenlijk niet.

• BartJu
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
19-02-2015 16:01 #956157 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic zit er verlichting in de verlichtingsschakelaar

General Custom;235185 schreef : Het lampje van de verlichtingsschakelaar brandt inderdaad al als het contact aan gaat, en de andere lampjes als je de verlichting aanzet (vandaar ook de verschillende kleurcode's op de draden).

Ook geprobeerd, en kan dit bevestigen. Wel met Zweedse schakeling, maar met knop op stand 1/2 gaat dasverlichting uit, maar blijft lichtschakelaar nog aan.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC