zit er verlichting in de verlichtingsschakelaar
- V300 register
- Verbannen
mooi bedrijf, een keer geweest voor een opbouw te kopen voor 1 van de auto's bij de gemeente waar ik werk.
maar ik vond ze wel aan de prijs.
uiteindelijk naar vd Born in Waalwijk gegaan, maar ben daar niet tevreden over de service (altijd te laat leveren)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- J. Ruiter
- Verbannen
het volvo 300 serie rijke benschop..:yesyes:Vermilion;171571 schreef : Benschop
- D.J. Middelman (GAST)
- Nieuw lid
Fran?ois;170026 schreef : Let op: dit is een 24V lampje!!! Anders smelt de behuizing weg.
Heb de mijne er nu ook uit (pikzwart glasdruppeltje) maar dit is wel een 12V lampje. Hoort dit bij alle modellen een 24V te zijn?
Moet ik de mijne vervangen voor een 12V zoals ie erin zat?
Of moet ik er een 24V voor in de plaats zetten?
- D.J. Middelman (GAST)
- Nieuw lid
24V lampje geplaatst bij de schakelaar en de twee knoppen daaronder.
Nu blijkt de fitting stuk/brak. Lampje gaat alleen aan als ik hem helemaal achterin de fitting duw, zodra ik hem loslaat gaat hij weer uit. Vandaag even demonteren, schoonmaken en weer monteren.
- V300 register
- Verbannen
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- klinkt logisch dat het lichtschakelaarlampje aan/uit gaat met de dasverlichting.
maar ook:
- klinkt logisch dat de verlichtingsschakelaar al aan is, zodat je deze ook in het donker kunt vinden om de rest te verlichten.
Geen idee hoe het werkelijk hoort te zitten. En is er dan nog verschil met de NL of Zweedse schakeling van buitenverlichting?
- V300 register
- Verbannen
In dit topic geeft Erick aan dat de lichtschakelaar wel degelijk continu brandt, daarom ook dat het een 24V lampje moet zijn. Ik heb echter gemerkt dat het lichtschakelaar lampje v??l feller brandt dan de lampjes van de schakelaars daaronder. Daar zit precies dus toch nog iets verkeerds, 't zou andersom moeten zijn.
Ik heb trouwens geen zweedse verlichting.
- V300 register
- Verbannen
Als het lampje van de verlichtingsschakelaar echt fel brandt, zou ik checken of je hier niet per ongeluk een 12Volt lampje in hebt gestoken. Dat is een verklaring waardoor deze te fel kan branden, anders kan dat eigenlijk niet.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
General Custom;235185 schreef : Het lampje van de verlichtingsschakelaar brandt inderdaad al als het contact aan gaat, en de andere lampjes als je de verlichting aanzet (vandaar ook de verschillende kleurcode's op de draden).
Ook geprobeerd, en kan dit bevestigen. Wel met Zweedse schakeling, maar met knop op stand 1/2 gaat dasverlichting uit, maar blijft lichtschakelaar nog aan.