Lampjes in dashboard vervangen
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-02-2010 18:16 #629975
door V300 register
Lampjes in dashboard vervangen is gemaakt door V300 register
Mannen en dames natuurlijk, waar staat ergens een beschrijving hoe ik de tellerunit los kan krijgen om een paar lampjes te vervangen:confused:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-02-2010 18:45 #818803
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lampjes in dashboard vervangen
- stuur rechtuit
- schroefjes van stalen plaatje boven tellerbak los
- plaat bij de pedalen verwijderen
- vervolgens stekkers achter de tellerunit los
- kilometertellerkabel los (bajonetsluiting: eerst kwartslag draaien en dan trekken
- tellerbak kantelen en door het gat van het stuur naar buiten trekken
Als je het stuur dan ook nog eens verwijdert gaat het nog een stuk makkelijker.
- schroefjes van stalen plaatje boven tellerbak los
- plaat bij de pedalen verwijderen
- vervolgens stekkers achter de tellerunit los
- kilometertellerkabel los (bajonetsluiting: eerst kwartslag draaien en dan trekken
- tellerbak kantelen en door het gat van het stuur naar buiten trekken
Als je het stuur dan ook nog eens verwijdert gaat het nog een stuk makkelijker.
- Laurens Post
- Nieuw lid
Minder
Meer
21-02-2010 18:48 #818804
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Lampjes in dashboard vervangen
1. Haal de bekleding onder het dashboard los dan kun je bij punt 2 en 3
2. Haal de twee stekkers achter op het instrumentenpaneel los.
3. schroef de snelheidsmeterkabel los.
4. Schroef 2 schroefjes los boven het instrumentenpaneel
5. neem het ijzeren balkje weg
6. Kantel het instrumentenpaneel naar voren en je kunt hem door het stuur eruit halen
2. Haal de twee stekkers achter op het instrumentenpaneel los.
3. schroef de snelheidsmeterkabel los.
4. Schroef 2 schroefjes los boven het instrumentenpaneel
5. neem het ijzeren balkje weg
6. Kantel het instrumentenpaneel naar voren en je kunt hem door het stuur eruit halen
- Mark Smeets
- Moderator
Minder
Meer
21-02-2010 19:14 #818809
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Lampjes in dashboard vervangen
Ik heb het dit weekend gezien, stuur verwijderen is nog geen 30 seconden werk en dan gaat het vele malen makkelijker. Als je zorgt dat het stuur recht staat, krijg je het daarna ook weer precies goed terug erop.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-02-2010 21:05 #818839
door V300 register
Tanx luitjes!!
- Sander de Bruin
- Nieuw lid
Minder
Meer
22-02-2010 15:15 #818909
door Sander de Bruin
Beantwoord door Sander de Bruin in topic Lampjes in dashboard vervangen
Als je niet al te grote handen hebt, kan je bepaalde lampjes ook van onder het dashboard vervangen. Dan hoef je alleen de onderste dashboard bekleding verwijderen. Als je de tellerklok niet hoeft los te halen heb je ook minder risico's op kraakjes etc. omdat ie los geweest is.
Groeten,
Sander
Groeten,
Sander
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-02-2010 15:33 #818910
door V300 register
Mark: Als je het stuur er af haalt, teken van tevoren met een watervaste stift even een streep over het stuur en de as, dan komt hij altijd recht er op te staan.
Voor een tellerunit er uit halen is het absoluut NIET nodig om het stuur er af te halen. De unit past er makkelijk doorheen. Ik heb al bij heel veel 340's en 360's dit kunstje gedaan op de sloop (altijd handig, een voorraad toerentellers etc. ).
Gewoon die 2 schroefjes los, kniepaneel weg, tellerkabel en 2 multistekkers los, eventueel vacuumslang van de ecometer weg en je draait de tellerunit met de linkse kant naar voren uit het dash.
Voor een tellerunit er uit halen is het absoluut NIET nodig om het stuur er af te halen. De unit past er makkelijk doorheen. Ik heb al bij heel veel 340's en 360's dit kunstje gedaan op de sloop (altijd handig, een voorraad toerentellers etc. ).
Gewoon die 2 schroefjes los, kniepaneel weg, tellerkabel en 2 multistekkers los, eventueel vacuumslang van de ecometer weg en je draait de tellerunit met de linkse kant naar voren uit het dash.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-02-2010 16:02 #818913
door V300 register
Met een sportstuur erin is het wel weer even andere koek, want dat past dus NOOIT!
Het is idd de moeilijkheid om je het stuur er goed in te krijgen, maar als je zoals Jos zegt op voorhand een streepje zet, dan komt het wel goed!
Ik ga dat binnenkort ook weer eentje uitbouwen, zit met een reeks kapotte lampjes, een naar mijn mening onvolledig dashbord en wil mijn sportstuurtje plaatsen in de 1700...
Over de 1700 gesproken, daar moet ik ook dringend is een topic over openen! Ondertussen nog niet meer gedaan dan grondig schoongemaakt langs binnen, er 4 nieuwe banden laten omleggen, me laten oppakken door de politie, auto in beslag laten nemen, hem weer vrijgekocht, naar de keuring gegaan en papieren in orde gebracht...
Uitgebreid verhaal volgt nog, maar tot nu toe was eht allesbehalve aangenaam! Heb nu deze ochtend voor de eerste keer fatsoenlijk met de auto kunnen rijden!
Het is idd de moeilijkheid om je het stuur er goed in te krijgen, maar als je zoals Jos zegt op voorhand een streepje zet, dan komt het wel goed!
Ik ga dat binnenkort ook weer eentje uitbouwen, zit met een reeks kapotte lampjes, een naar mijn mening onvolledig dashbord en wil mijn sportstuurtje plaatsen in de 1700...
Over de 1700 gesproken, daar moet ik ook dringend is een topic over openen! Ondertussen nog niet meer gedaan dan grondig schoongemaakt langs binnen, er 4 nieuwe banden laten omleggen, me laten oppakken door de politie, auto in beslag laten nemen, hem weer vrijgekocht, naar de keuring gegaan en papieren in orde gebracht...
Uitgebreid verhaal volgt nog, maar tot nu toe was eht allesbehalve aangenaam! Heb nu deze ochtend voor de eerste keer fatsoenlijk met de auto kunnen rijden!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-02-2010 16:18 #818915
door V300 register
Sjees Karsten, heb jij ook wel eens geluk met iets?
- Mark Smeets
- Moderator
Minder
Meer
22-02-2010 19:05 #818942
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Lampjes in dashboard vervangen
@ Jos, pap heeft het geprobeerd, maar kreeg het niet voor elkaar. Misschien omdat het GLE / GLT stuur iets dikker is? Maar hij heeft ook niet lang geprobeerd, want het stuur ligt er toch zo af.
@ Karsten, hoeveel pech kun je hebben? Je begint bijna op 'volvosneverdie' van V3M te lijken zeg..
@ Karsten, hoeveel pech kun je hebben? Je begint bijna op 'volvosneverdie' van V3M te lijken zeg..
Moderators: Mark Smeets