Accu leeg
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
29-10-2008 20:56 #628140
door 16673-dummy
Accu leeg is gemaakt door 16673-dummy
Gisteravond was de accu leeg. Meteen bij de eerste startpoging brandden de lampjes flauwer op het ritme van de startmotor en na enkele seconden was 'ie ?cht leeg.
Maar nu: v??rdat ik 'm op de parkeerplaats heb gezet ben ik met mistlampen bezig geweest. Het lampje van de accu brandde toen nog groen. Nu was 'ie ineens leeg. Hoe kan dat? Pakken de mistlampen toch stroom op de een of andere manier? Die dingen hebben in totaal nog geen 5 minuten aangestaan.
Ohja, het laadstroomlampje brandt niet, het vroor tijdens het starten en met startkabels draaide de startmotor ineens v??l sneller rond. Was ist los?
Maar nu: v??rdat ik 'm op de parkeerplaats heb gezet ben ik met mistlampen bezig geweest. Het lampje van de accu brandde toen nog groen. Nu was 'ie ineens leeg. Hoe kan dat? Pakken de mistlampen toch stroom op de een of andere manier? Die dingen hebben in totaal nog geen 5 minuten aangestaan.
Ohja, het laadstroomlampje brandt niet, het vroor tijdens het starten en met startkabels draaide de startmotor ineens v??l sneller rond. Was ist los?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
29-10-2008 21:12 #735534
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Accu leeg
accucapaciteit is laag, dus of je heb een flinke verbruiker of een mooie lekstroom.
hang eens een multimeter op ampere stand tussen + pool en + accukabel, en let op, ampere's op de multimeter altijd van hoge stand naar lage stand meten!
hang eens een multimeter op ampere stand tussen + pool en + accukabel, en let op, ampere's op de multimeter altijd van hoge stand naar lage stand meten!
- Laurens Post
- Nieuw lid
Minder
Meer
29-10-2008 23:18 #735547
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Accu leeg
hoe oud is de accu, een gemiddelde accu gaat ongeveer 5 jaar mee
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
30-10-2008 08:24 #735559
door 16673-dummy
Wat bedoel je hiermee?
Het is een Bosch accu, nog niet zo oud, het bonnetje en boekje zitten er nog bij zag ik. Jammer genoeg is het bonnetje onleesbaar geworden:)
Beantwoord door 16673-dummy in topic Accu leeg
AvdAkker;73764 schreef : altijd van hoge stand naar lage stand meten!
Wat bedoel je hiermee?
Het is een Bosch accu, nog niet zo oud, het bonnetje en boekje zitten er nog bij zag ik. Jammer genoeg is het bonnetje onleesbaar geworden:)
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
30-10-2008 09:05 #735561
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Accu leeg
Waarschijnlijk dat je op de multimeter eerst de stand moet kiezen die het grootste meetbereik heeft, bijvoorbeeld 200A (noem maar iets). Als je daar een (onzinnig) kleine waarde op krijgt eventueel pas 20A, dan 2A, etc.. Ik gok trouwens op een zwakke accu, het is echt weer voor zulke problemen nu
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
30-10-2008 09:15 #735563
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Accu leeg
eenvoudige multimeters gaan maar tot 10 A.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
30-10-2008 09:40 #735571
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Accu leeg
jep inderdaad dat bedoelde ik,
want stel, je hebt een verbruiker van 16A, en je stelt je multimeter in op max bereik 10A, dan fikt de zekering in je multimeter door;). daarom hoog beginnen, laag eindigen (als je laag moet wezen dan)
want stel, je hebt een verbruiker van 16A, en je stelt je multimeter in op max bereik 10A, dan fikt de zekering in je multimeter door;). daarom hoog beginnen, laag eindigen (als je laag moet wezen dan)
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
30-10-2008 09:48 #735577
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Accu leeg
Ahzo. Zal ik vanavond doen, de motorkap zat vanochtend nog vastgevroren.
Moderators: Mark Smeets