Storing ruitenwissers-blower-achterruitverwarming
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-09-2008 10:45 #627866
door V300 register
Storing ruitenwissers-blower-achterruitverwarming is gemaakt door V300 register
In de serie electrische storingen:
Gisteren na het starten merkte ik dat mijn ruitenwissers niets deden. Meteen de andere knoppen maar eens geprobeerd en daarbij bleek dat de blower en de achterruitverwarming ook niet meer werkten. Automatisch denk je dan aan het relais, maar daarmee was niets aan de hand.
Na een tijdje rijden (ik moest toch op pad) raakte ik per ongeluk met mijn knie de contactsleutel en ineens deden alle defecte onderdelen het weer.
Wat blijkt: de contactsleutel springt na het starten niet meer terug in de contact-stand, maar blijft in de start-stand hangen. Je zou zo ook kunnen doorstarten, hoewel dit normaal gesproken terecht beveiligd is met een palletje.
Handmatig de sleutel een klein tikje terug geven is natuurlijk een optie, maar liever los ik het probleem wat duurzamer op. Zou er een veertje kapot zijn in het contactslot? Of is het contactslot ergens te smeren? Hoe moeilijk is het monteren van een ander contactslot? Alvast dank!
Gisteren na het starten merkte ik dat mijn ruitenwissers niets deden. Meteen de andere knoppen maar eens geprobeerd en daarbij bleek dat de blower en de achterruitverwarming ook niet meer werkten. Automatisch denk je dan aan het relais, maar daarmee was niets aan de hand.
Na een tijdje rijden (ik moest toch op pad) raakte ik per ongeluk met mijn knie de contactsleutel en ineens deden alle defecte onderdelen het weer.
Wat blijkt: de contactsleutel springt na het starten niet meer terug in de contact-stand, maar blijft in de start-stand hangen. Je zou zo ook kunnen doorstarten, hoewel dit normaal gesproken terecht beveiligd is met een palletje.
Handmatig de sleutel een klein tikje terug geven is natuurlijk een optie, maar liever los ik het probleem wat duurzamer op. Zou er een veertje kapot zijn in het contactslot? Of is het contactslot ergens te smeren? Hoe moeilijk is het monteren van een ander contactslot? Alvast dank!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-09-2008 15:34 #726812
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Storing ruitenwissers-blower-achterruitverwarming
Startslot vervangen is irritant, hij zit nogal degelijk (anti-diefstal enzo) aan de stuurkolom geschroefd. Je kunt de bouten uitboren, maar het is waarschijnlijk makkelijker om de hele stuurkolom (bovenste deel, van kruiskoppeling tot stuurwiel) inclusief contactslot te vervangen.
Het startslot zelf reviseren/repareren heb ik geen ervaring mee.
Het startslot zelf reviseren/repareren heb ik geen ervaring mee.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-01-2009 11:33 #747335
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Storing ruitenwissers-blower-achterruitverwarming
Ha ,
Heb deze week het zelfde probleem.
Ook de alarmverlichting en de verlichting doet het ook tijdelijk niet.
Zal het meteen ff nakijken.
Goed dat de oudere onderwerpen blijven staan.
Groetjes,
R.
Heb deze week het zelfde probleem.
Ook de alarmverlichting en de verlichting doet het ook tijdelijk niet.
Zal het meteen ff nakijken.
Goed dat de oudere onderwerpen blijven staan.
Groetjes,
R.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-01-2009 12:46 #747346
door V300 register
Was inderdaad het contactslot die al wat stroef draaide.
Probleem opgelost met wat kruipolie.
R.
Probleem opgelost met wat kruipolie.
R.
Moderators: Mark Smeets