Knipperende lichten dim/stads en groot licht
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-06-2008 21:14 #627633
door V300 register
Knipperende lichten dim/stads en groot licht is gemaakt door V300 register
Hallo,
Ik kwam vanavond toch nog achter een probleem met mijn 340. Als ik de lichten aan doe, hoor ik af en toe achter het dashboard getik. Met de tikken beginnen mijn koplampen de knipperen. Wat kan ik hieraan doen? Het zal ergens een slecht contact zijn denk ik? Zekering vervangen of relais?
Alvast bedankt.
Ik kwam vanavond toch nog achter een probleem met mijn 340. Als ik de lichten aan doe, hoor ik af en toe achter het dashboard getik. Met de tikken beginnen mijn koplampen de knipperen. Wat kan ik hieraan doen? Het zal ergens een slecht contact zijn denk ik? Zekering vervangen of relais?
Alvast bedankt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
18-06-2008 21:29 #714308
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Knipperende lichten dim/stads en groot licht
Het tikken wat je hoort is het relais. Knipperen de lampen vanuit dimlicht naar groot licht?
Dan zal er misschien een contact zijn ergens. Knippert hij in het wilde weg of alleen bij hobbels?
Dan zal er misschien een contact zijn ergens. Knippert hij in het wilde weg of alleen bij hobbels?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-06-2008 21:33 #714310
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Knipperende lichten dim/stads en groot licht
Hij knippert in het wilde weg naar mijn idee. Maar met meer hobbels doet hij het volgens mij wel erger. De lampen knipperen aan en uit. Dus dimlicht aan/uit en groot licht aan/uit. Niet van dimlicht naar groot licht. Het relais zit in het zekeringenkastje? Of achter het dashboard?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-06-2008 22:19 #714324
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Knipperende lichten dim/stads en groot licht
Waar woon je ergens?
Als het in de buurt van Oosterhout is, kom dan zaterdag a.s. ff langs, we hebben dan bbqtje in de tuin van een lid, en dan staan daar 23 man waarvan ongeveer de helft gok ik zo best even met de kop onder de kap wil duiken.
Live diagnose werkt beter dan internet diagnose
Als het in de buurt van Oosterhout is, kom dan zaterdag a.s. ff langs, we hebben dan bbqtje in de tuin van een lid, en dan staan daar 23 man waarvan ongeveer de helft gok ik zo best even met de kop onder de kap wil duiken.
Live diagnose werkt beter dan internet diagnose
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-06-2008 22:41 #714329
door V300 register
Das absoluut waar, ik woon alleen in Meppel. Das niet echt naast de deur Oosterhout En voor de bbq moest je je opgeven toch?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
18-06-2008 22:48 #714332
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Knipperende lichten dim/stads en groot licht
voor de bbq moest je je opgeven, maar wie zegt dat je niet langs mag komen? kunnen we ook je auto bewonderen, en dat storingkje oplossen, krijg je meteen een club-flyer overhandigd om eventueel clublid te worden! mooie deal toch??
waar je zelf even naar kan kijken:
- bedieningshandle richtingaanwijzer: zit het bruine draadje aan metaal vast?, zit de stekker goed op de richtingaanwijzer?
- lichtschakelaar: zit de stekker hier goed op
als dat goed zit dan is het waarschijnlijk het relais kapot.
waar je zelf even naar kan kijken:
- bedieningshandle richtingaanwijzer: zit het bruine draadje aan metaal vast?, zit de stekker goed op de richtingaanwijzer?
- lichtschakelaar: zit de stekker hier goed op
als dat goed zit dan is het waarschijnlijk het relais kapot.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-06-2008 23:03 #714337
door V300 register
Mooie deal idd! Was eigenlijk zowiezo al van plan om lid te worden.
Ik zal morgen morgen de stekkers even goed nakijken.
Mocht het relais vervangen moeten worden, waar zit deze precies? In het zekeringenkastje onder de motorkap? Of achter het dashboard?
Ik zal even kijken of ik zaterdag langs kan komen. Lijkt me gezellig.
Ik zal morgen morgen de stekkers even goed nakijken.
Mocht het relais vervangen moeten worden, waar zit deze precies? In het zekeringenkastje onder de motorkap? Of achter het dashboard?
Ik zal even kijken of ik zaterdag langs kan komen. Lijkt me gezellig.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
19-06-2008 16:40 #714412
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Knipperende lichten dim/stads en groot licht
Zit het relais van de koplampne niet aan de stuurkolom? Even die afdekkap eraf halen en je weet het.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-06-2008 19:01 #714431
door V300 register
Neen: het relais van de koplampen is opgenomen in de zekeringkast. Het is het vierkante blokje rechtsonder (rechts als je op de zekeringkast kijkt, niet vanachter het stuur). Maar kijk eerst eens naar de stekker.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-06-2008 10:33 #714451
door V300 register
Nou het relais is goed, daar ben ik nu zeker van. Inmiddels hebben de dimlichten het helemaal begeven. Groot licht en stadslicht doet het nog wel. Waar zit de stekker van de koplampen precies? Ook bij de zekeringkast, of achter het dashboard?
Moderators: Mark Smeets