Benzine meter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-04-2008 10:33 #627271 door V300 register
Benzine meter is gemaakt door V300 register
Heej halloa!!,..

Wat moet je doen als je benzine meter het niet meer doet, de temparatuur meter is er ook mee gestopt . zekeringetjes zijn nog goed,.
Heeft iemand nog een tip of een hint? dit allemaal voor een volvo 360

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-04-2008 11:35 #704550 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Benzine meter
Wat dacht vna het controleren van de massa aansluiting? Grote kans dat dat het is.
Dat is eventueel wel na te meten met een multimetertje. Kunt dan zien of er na de meter nog spanning is ten opzichte van de min van je accu. (kan ook met een ohm metertje nameten of er weerstand is tussen de min en de meter)

Groeten Jasper

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-04-2008 12:59 #704555 door V300 register
Onder de achterbank ziter volgens mij een rond plaatje wat je los kunt schroeven. Dan kom je bij de benzinemeter uit welke bovenop de tank zit. Er zitten 2 draadjes aan, een bruine en een ..........andere (;)). Wanneer je deze tegen elkaar doet moet volgens mij de benzinemeter op maximaal gaan staan.
Probeer dit eens uit. Werk het, dan zit het probleem in de benzinemeter in de tank. Doet hij dit niet, dan ligt het probleem ergens anders. Misschien wel aan de achterkant van het dashboard......

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-04-2008 13:47 #704560 door V300 register
spanningsregelaar achterop de tellerunit.

vooral omdat ??k de temperatuurmeter niet meer werkt.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2008 16:51 #704573 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Benzine meter
Ik had toevallig hetzelfde probleem van de week! Ook eerst bij de zekering gezocht want m'n benzine en temp deden het beide niet meer. Maar ook m'n gordel verklikker, choke lampje etc. deden het niet meer. (Grootlicht en knipperlichten weer wel.) Geen kapotte zekering. Toen het dash er maar uitgeschroefd. Haalde die 2 witte platte stekkers los. En wat bleek? Bij de linker stekker bleek het meest rechter metalen pennetje een beetje ver ingedrukt te zijn. Blijkbaar heeft het altijd contact gemaakt maar niet toch losgetrild ofzo. Heb het pennetje zachtjes omhoog gebogen, de boel weer vast gezet en het werkte allemaal weer. Als ik had geweten dat het die stekker was had ik het hele dashboard er niet uigehaald. Maar alleen die witte stekkers los gehaald via het paneel onder je stuur. Misschien heb je hetzelfde probleem en kan je hier wat mee ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-04-2008 17:04 #704576 door V300 register
Ik krijg de induk dat er iets met de radioaansluiting is gedaan.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2008 17:09 #704578 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Benzine meter
Dat is ook nog een goede inderdaad. Een oud Volvo monteur heeft mij ooit is verteld nooit te rommelen met de radio aansluiting. Gewoon een verloop stekker kopen en dan aansluiten. Hij heeft heel wat elektrische problemen meegemaakt nadat mensen zelf radio's in gingen bouwen, en dan de verloopstekker afknipte. Dan gingen de auto's de meest gekke kuren geven.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-04-2008 17:23 #704582 door V300 register
Als je de dubbele draden van de radioaansluiting niet hebt verbonden, dan doen in ieder geval de benzine- en temperatuurmeter het niet en volgens mij ook het choke-lichtje niet. Ook ik heb dit eens meegemaakt bij mijn eerste 340.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC