dashboardverlichting

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-12-2007 00:51 #626840 door V300 register
dashboardverlichting is gemaakt door V300 register
Ik heb iets raars met de dashboardverlichting en aanverwante electronica.
Een aantal dingen werken niet:
- de verlichting van de knoppen links van het stuur (moet op de tast gokken of ik mistlamp of achterruitverwarming aanzet);
- de temperatuurmeter blijft onverlicht;
- de versnellingsstanden van de variomatic blijven onverlicht;
- de blower doet het niet in de hoogste stand (de rest wel).

Mini-probleempjes, maar wel lastig.

Iemand een idee?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-12-2007 09:57 #693641 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic dashboardverlichting
zekeringen nalopen.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2007 12:08 #693651 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic dashboardverlichting
Daarna stekkerverbindingen achter zekeringskast. Daarna bedrading achter radio (lijkt me niet zo waarschijnlijk) en simpelweg kunnen er ook gewoon lampjes stuk zijn. Voorzover ik weet zit er niet een extra zwevende zekering tussen de zekeringskast en de schakelpookverlichting.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2008 01:40 #697137 door V300 register
Vanavond is ??n van de twee/drie lichtjes (geen idee hoeveel het er zouden moeten zijn :+) in het dashboard kapot gegaan (het gaat om de normale verlichting, dus niet van de indicatoren onderin). Nu kan ik (ook) m'n snelheid niet meer lezen en dat is natuurlijk vervelend. Voordat ik van alles los ga halen wil ik graag meer info over hoe ik dat moet gaan doen en wat voor n lampjes dat zijn en waar die (allemaal) zitten. Heb al ff gezocht, maar veel info kan ik niet vinden over mijn type dash:

En wellicht ga ik dan eindelijk die/dat eventuele andere lampje(s) die het nooit heeft/hebben gedaan ook vervangen :no_comment:
Oja, ik weet wel zeker dat het een kapot lampje is, want het is wel eens eerder voorgekomen en toen heb ik het kunnen oplossen met "slaan op het dashboard", zoals je een ergerlijk geluidje ook probeert weg te krijgen ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2008 18:19 #697216 door V300 register

punkazz;46519 schreef : Vanavond is ??n van de twee/drie lichtjes (geen idee hoeveel het er zouden moeten zijn :+) in het dashboard kapot gegaan (het gaat om de normale verlichting, dus niet van de indicatoren onderin). Nu kan ik (ook) m'n snelheid niet meer lezen en dat is natuurlijk vervelend. Voordat ik van alles los ga halen wil ik graag meer info over hoe ik dat moet gaan doen en wat voor n lampjes dat zijn en waar die (allemaal) zitten. Heb al ff gezocht, maar veel info kan ik niet vinden over mijn type dash:

En wellicht ga ik dan eindelijk die/dat eventuele andere lampje(s) die het nooit heeft/hebben gedaan ook vervangen :no_comment:
Oja, ik weet wel zeker dat het een kapot lampje is, want het is wel eens eerder voorgekomen en toen heb ik het kunnen oplossen met "slaan op het dashboard", zoals je een ergerlijk geluidje ook probeert weg te krijgen ;)

Vandaag zag ik dat het lichtje achter de klok uit was en dus weet ik niet hoe snel ik moet rijden om op tijd te zijn:D

Ik zal er ook mee aan de slag moeten maar kan je er niet onder het dashboard niet bij?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2008 19:30 #697227 door V300 register
Met die klokkenset weet ik niet hoe het moet, Steven, maar bij de latere types kun je de klokkenset eruit halen en dan de lampjes vanaf de achterkant vervangen. Is ff een klusje, maar wat heb je er weer een plezier van als het werkt! :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2008 19:51 #697234 door V300 register
Ik heb dat al een hele tijd: verlichting inschakelen, een tikje op het dashboard en alles werkt weer!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2008 14:09 #697298 door V300 register
Die twee schroeven bovenin lijken me de eerste stap, maar dan...zal zo eens een kijkje nemen. Het klokje functioneert trouwens ook niet...(nooit gedaan)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2008 15:15 #697305 door V300 register
Ik ga er niet aan beginnen denk ik, ben bang dat ik van alles mol daarachter. Breng 'm binnenkort naar de garage, want ik heb het idee dat de remmen ook niet meer jofel zijn.

edit: een kleine beurt zal ook wonderen doen denk ik.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2008 13:51 #709837 door V300 register
Weet iemand wat voor lampjes je nodig hebt voor de dashboardverlichting (sterkte, soort fitting)?
Ik ga op 17 mei naar een klusdag van de DAFclub en dan wil ik een aantal kapotte lampjes vervangen. En zelfde vraag heb ik voor de variomatic-verlichting.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC