benzinetank vlotter van volvo 340

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2007 12:13 #626378 door V300 register
benzinetank vlotter van volvo 340 is gemaakt door V300 register
Mijn benzinemeter wijst nog een vulling van ongeveer een kwart aan ook al is de tank helemaal leeg. Waarschijnlijk blijft de vlotter in de tank hangen en ik wil nu kijken wat er aan de hand is. Het afdekplaatje in de bagageruimte heb ik al verwijderd maar ik weet niet hoe ik het geheel met de elektrische aansluiting voor de benzinemeter en de twee slangaansluitingen los moet maken om het vlottermechanisme te kunnen inspecteren. Hoe doe ik dat?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2007 14:06 #680509 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic benzinetank vlotter van volvo 340
Het beste kan je de tank losmaken. Vier bouten losschroefen en de slangen aan de zijkant verwijderen. Als de tank naar beneden komt kan de de bovenste slangen verwijderen. Controleer die dan meteen op lekkage, want dat willen ze nogal eens doen.

Misschien wil het ook wel lukken zonder de tank te verwijderen. De vlotter kan je zo lostrekken, maar ik weet niet of je de benzine- en retourslang dan weer goed aangesloten krijgt bij terugplaatsen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2007 15:00 #680514 door V300 register
Hoe lang heb je de auto al? En heeft ie een tijdje stilgestaan? Ik heb bij zowel bij de 340 als de 360 hetzelfde probleem gehad, omdat ze een tijdje stilgestaan hebben. Maar na een paar tankbeurten is de vlotter weer goed losgekomen.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2007 15:21 #680580 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic benzinetank vlotter van volvo 340
Mocht de vlotter kaduuuk zijn. Bij mij en ik denk ook de anderen vlottertjes zat.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-09-2007 16:56 #685357 door V300 register
vlotter

ja heb ik ook ,
ik heb de vlotter eruit gehaald en er zit een soort koper of messing draad omheen gewikkeld , daar was het bovenste draadtje gesprongen , nu moet ik het nog vervangen ....en ja dat was ik onderaan de briennenoord zonder benzine, toen dacht ik dat het nog wel een eindje kon om dat de meter aangaf
maar net voor het eerste streepje leeg, net toen ik een vrachtwagen aan het inhalen was.....:(

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2012 17:56 #917753 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic benzinetank vlotter van volvo 340

Lucluc;34259 schreef : Het beste kan je de tank losmaken. Vier bouten losschroefen en de slangen aan de zijkant verwijderen. Als de tank naar beneden komt kan de de bovenste slangen verwijderen. Controleer die dan meteen op lekkage, want dat willen ze nogal eens doen.

Misschien wil het ook wel lukken zonder de tank te verwijderen. De vlotter kan je zo lostrekken, maar ik weet niet of je de benzine- en retourslang dan weer goed aangesloten krijgt bij terugplaatsen.

ik haak hier even op in na een paar jaar. vandaag heb ik mijn eigen vlotter/sender vervangen. 't kost 10 minuten ongeveer.

1. afdekplaatje losmaken (3 kruiskopschroeven)
2. stekkertje lostrekken op de sender en opzij tapen in de kofferbak
3. 2 touwtjes achter de slangklemmen van de benzineslangen binden voor de zekerheid. Als ze wegschuiven haal je ze zo weer terug!
4. de slangklemmen net genoeg opendraaien, slangetjes eraf schuiven en de slangklemmen weer vastdraaien (zodat de touwtjes zin hebben)
5. grote ruitenkrabber pakken bij gebrek aan de officiele tool, en daarmee de senderunit een klein stukje linksom draaien
6. senderunit eruit halen (met beleid)
7. nieuwe senderunit erin laten zakken, stukje rechtsom draaien en let op de rubberen ring.
8. rest terugmonteren.
9. touwtjes van de slangetjes afhalen.

kostte me letterlijk 10 minuten. Misschien zelfs eentje minder. Ik moet er niet aan denken hoeveel tijd het kost als je de hele tank verwijderd..

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2012 19:50 #917767 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic benzinetank vlotter van volvo 340

powerflux;207854 schreef : .........kostte me letterlijk 10 minuten. Misschien zelfs eentje minder. Ik moet er niet aan denken hoeveel tijd het kost als je de hele tank verwijderd..

daar ben je iets van een 20 minuten mee bezig, vooral als de tank nog gevuld is

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC