benzinetank vlotter van volvo 340
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Misschien wil het ook wel lukken zonder de tank te verwijderen. De vlotter kan je zo lostrekken, maar ik weet niet of je de benzine- en retourslang dan weer goed aangesloten krijgt bij terugplaatsen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
ja heb ik ook ,
ik heb de vlotter eruit gehaald en er zit een soort koper of messing draad omheen gewikkeld , daar was het bovenste draadtje gesprongen , nu moet ik het nog vervangen ....en ja dat was ik onderaan de briennenoord zonder benzine, toen dacht ik dat het nog wel een eindje kon om dat de meter aangaf
maar net voor het eerste streepje leeg, net toen ik een vrachtwagen aan het inhalen was.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Lucluc;34259 schreef : Het beste kan je de tank losmaken. Vier bouten losschroefen en de slangen aan de zijkant verwijderen. Als de tank naar beneden komt kan de de bovenste slangen verwijderen. Controleer die dan meteen op lekkage, want dat willen ze nogal eens doen.
Misschien wil het ook wel lukken zonder de tank te verwijderen. De vlotter kan je zo lostrekken, maar ik weet niet of je de benzine- en retourslang dan weer goed aangesloten krijgt bij terugplaatsen.
ik haak hier even op in na een paar jaar. vandaag heb ik mijn eigen vlotter/sender vervangen. 't kost 10 minuten ongeveer.
1. afdekplaatje losmaken (3 kruiskopschroeven)
2. stekkertje lostrekken op de sender en opzij tapen in de kofferbak
3. 2 touwtjes achter de slangklemmen van de benzineslangen binden voor de zekerheid. Als ze wegschuiven haal je ze zo weer terug!
4. de slangklemmen net genoeg opendraaien, slangetjes eraf schuiven en de slangklemmen weer vastdraaien (zodat de touwtjes zin hebben)
5. grote ruitenkrabber pakken bij gebrek aan de officiele tool, en daarmee de senderunit een klein stukje linksom draaien
6. senderunit eruit halen (met beleid)
7. nieuwe senderunit erin laten zakken, stukje rechtsom draaien en let op de rubberen ring.
8. rest terugmonteren.
9. touwtjes van de slangetjes afhalen.
kostte me letterlijk 10 minuten. Misschien zelfs eentje minder. Ik moet er niet aan denken hoeveel tijd het kost als je de hele tank verwijderd..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
powerflux;207854 schreef : .........kostte me letterlijk 10 minuten. Misschien zelfs eentje minder. Ik moet er niet aan denken hoeveel tijd het kost als je de hele tank verwijderd..
daar ben je iets van een 20 minuten mee bezig, vooral als de tank nog gevuld is
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.