Accu

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-07-2007 15:33 #678346 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Accu
accu kan nog net genoeg stroom leveren om het startrelais aan te trekken, als de startmotor ook mee moet dan stort de spanning helemaal in elkaar , en valt relais weer af enz enz .
Zou de accu zo snel mogelijk opladen een lege accu gaat erg snel in levensduur achteruit, gaat sulfateren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-07-2007 20:58 #678355 door V300 register
Ja klopt zat er aan te denken een acculader te kopen. Kosten wel rond de 20 euro, maar die koop je maar 1 keer in je leven verwacht niet dat ze stuk gaan.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2007 21:26 #678356 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Accu
Een langzame lader kopen, dat is beter voor de accu.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-07-2007 22:30 #678362 door V300 register
Klopt, en belangrijker nog die laders die zeg maar 4 ah per uur laden wat niet veel is, (bijna niks) zijn veel goedkoper dan die meer dan het dubbele laden!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-07-2007 22:49 #678366 door V300 register
Zogenaamde "druppelladers" :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-07-2007 23:56 #678375 door V300 register
haastige spoed is zelden goed!! langzaan laden is inderdaad beter als het even kan wel de spanning begrenzen op 13,6 volt anders wordt het water in het accuzuur omgezet in watertsof en zuurstof (daarom moet een laadruimte ook geventileerd worden )duurt alleen wat langer .
maar zelfs met een 1 amp voeding heb je en accu in 2 dagen vol

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-07-2007 11:58 #678388 door V300 register
Ja ik heb er een gekocht maar die werkt niet op 13.6 volt.... Jammer genoeg, wel op 12 volt anders zou het helemaal weinig zijn.

12 volt op 3 amp. Ook voor autoaccus, dat staat er niet op, wel een plaatje op de voorkant met iemand die dat ding op zn auto heeft aangesloten haha
(en komt van automatrialenzaak vandaan)

Ook voor loodaccu,s das wel fijn. Beveleigd tegen overladen en plus min omdraaien. En dat voor 20 euro. Ik denk trouwens dat dat plus en min omdraaien gewoon standaard en verplicht is kwa veiligheid.

He maar waterstof en zuurstof, dat zijn twee zaken die behoorlijk explosief zijn. (zuivere zuurstof ook hoor, dat kan ook heel hard knallen) en waterstof al helemaal... Denk niet dat heel de garage dadelijk onploft haha!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2007 17:49 #678518 door V300 register
Daarom ook nooit roken of slijpen bij een accu die opgeladen wordt. Dat gas wat vrijkomt heet niet voor niets "knalgas" :humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2007 18:16 #679408 door V300 register
Ben nu net terug van vakantie en m'n auto heeft bijna 2 weken stilgestaan achter het station in Breda (fieuuwww, hij stond er nog toen ik terug kwam). Ik startte de auto, niks aan de hand. Later zag ik dat het acculampje bleef branden (soms ging ie weer uit). Later deden de benzine- en tempmeter raar, afwisselend 'uit' en 'aan', net als sommige andere onderdelen van het dashboard, maar de rest bleef het doen. Na het ritje Breda - Utrecht probeerde ik 'm net weer te startten....ratelend geluid en dus kom ik niet weg, balen, want ik kan eigenlijk niet zo goed meer zonder auto. (heb 'm onderweg denk ik nog een paar keer aan en uit gehad/gekregen. (tanken/drinken halen/iemand afzetten)

Iemand die met deze info met meer zekerheid kan zeggen of het een lekkage, de accu of de dynamo is?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2007 20:44 #679421 door V300 register
Een keer goed opladen (dus een flink stuk rijden). Tussen door een paar keer starten in je eerste rit na de vakantie is niet zo best, omdat vooral de startmotor errug veel stroom vraagt.

Je kan overigens ook meten of de dynamo nog oplaadt. En de spanning van de accu moet wel 14 volt zijn. Meten is weten.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC