Mist achterlicht

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2007 22:07 #668655 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mist achterlicht
I agree :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-05-2007 22:37 #668778 door V300 register
nee precies, je ben gewoon een gevaarlijke malloot als je uit vrije wil met een caravan gaat rijden terwijl het zicht minder is dan 50 meter....

overigens vind ik 2 mistlampen verwarrend. je zou kunnen denken dat de remlichten branden, in de mist geeft dat dus kans op schrikreacties/kettingbotsingen. 1 lamp is duidelijk en je ziet hem toch wel...

voor verlichting geldt dat als het niet verplicht is, het ook niet hoeft te kunnen werken. bij de DAF55 zit standaard in de achterlichtunits een plaats voor achteruitrijlichten, maar alleen bij de coup? modellen is die aangesloten met een schakelaar op de vario. hoeft bij de overige modellen dus ook niet te werken, al zit het er gewoon op.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-05-2007 16:05 #668832 door V300 register

antiekeradio;24498 schreef : overigens vind ik 2 mistlampen verwarrend. je zou kunnen denken dat de remlichten branden, in de mist geeft dat dus kans op schrikreacties/kettingbotsingen. 1 lamp is duidelijk en je ziet hem toch wel...

Dat bedoelde ik idd.

antiekeradio;24498 schreef : voor verlichting geldt dat als het niet verplicht is, het ook niet hoeft te kunnen werken. bij de DAF55 zit standaard in de achterlichtunits een plaats voor achteruitrijlichten, maar alleen bij de coup? modellen is die aangesloten met een schakelaar op de vario. hoeft bij de overige modellen dus ook niet te werken, al zit het er gewoon op.

Oke, dat wist ik niet. Toch wel veilig om die mistlampen aan te sluiten, je hoeft er geen gaten voor te boren ofzo, er hoeft verder niks veranderd te worden. Alleen een draadje trekken, dan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2007 18:27 #672341 door V300 register
MISTLAMP AAN IN DE M I S T !!!

Niets is zo gevaarlijk als voertuigen met te weinig verlichting!

En ik ben het eens met Harry, gewoon 1 stuk (bijrijderskant)!

Die ene keer dat je het echt nodig gehad zou hebben, is de laatste keer dat je achter het stuur zit. (Denk daar maar eens over na!)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2007 00:18 #672374 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Mist achterlicht
Het is veiliger, maar als er mistachterlicht op de auto zit, moet die ook op de aanhanger tot 750 kg zitten, waarmee je rijd. Zit er orgineel geen mistlamp dan hoeft het ook niet op de aanhanger.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2007 19:36 #672536 door V300 register
Dus....?

Omdat we eens een keertje met een (niet deugdelijk verlichtinghebbende) aanhanger willen rondrijden, dan maar niet op tijd gezien worden als we zonder aanhanger ineens in de mist terecht komen!

Overigens wordt de auto die bij jou dan naar binnen komt zetten, ook door iemand bestuurd met een gezin c.q. familie.

Dus....?

(M.a.w.: Doe eens leuk, en rij van Amsterdam naar Eindhoven, midden in de nacht en zonder verlichting aan, met 75 km/h. 't Zelfde effect, meer overlevingskans. Succes!)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2007 20:43 #672543 door V300 register
Sorry jongens (en meisjes, natuurlijk),

Maar als je al 26 jaar dagelijks op de weg zit, dan zie je het verkeer misschien wel anders dan anderen.

Te vaak zie ik dat de snelweg gebruikt wordt als een speeltuin voor de 18+ en op die leeftijd voel je jezelf onsterflijk. Helaas heb ik te vaak het tegendeel mogen zien.

En wat kan het jou schelen? Sluit dat k..lampje gewoon aan! Zien en gezien worden! Daar gaat het hier om.

Paul(us)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2007 20:54 #672551 door V300 register
als me met minder dan 50 meter nog op de weg blijft zitten ben je gewoon een gevaarlijke gek :)

als je de mistlamp ?cht nodig hebt had je allang op de parking of afrit moeten staan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-06-2007 19:11 #672640 door V300 register

antiekeradio;28490 schreef : als me met minder dan 50 meter nog op de weg blijft zitten ben je gewoon een gevaarlijke gek :)

als je de mistlamp ?cht nodig hebt had je allang op de parking of afrit moeten staan.

Mee eens! Of in de berm ;)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC