vraagje over inbouwen radio+speakers

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2007 10:12 #625695 door V300 register
vraagje over inbouwen radio+speakers is gemaakt door V300 register
nouja het onderwerp zegt het al: ik heb een setje bestaande uit een deck (niet moeilijk te installeren) en twee leuke speakertjes (doorsnede 13 cm) gekregen, maar ik heb niet echt een idee hoe men dat op enigzins fatsoenlijke wijze in mijn volvo (340 4 deurs 1991 GL vario) kan zetten. de vragen die ik onder andere heb: zitten er ergens al kabels voor speakers, en zo niet hoe zijn ze het beste aan te leggen? volgens mij zit er bij de hoedenplank in de lijst wel iets van een plaats waar eigenlijk speakers horen te zitten...
alvast bedankt!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2007 11:21 #661377 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic vraagje over inbouwen radio+speakers
Sommige deurpanelen hebben al iets voor speakertjes voorbereid. Mocht dat bij jou niet het geval zijn, dan is de tweede optie bakken voor in de voetenruimtes. Hier zit al ruimte voor, de bakken moet je dan zelf even opscharrelen of natuurlijk zelf maken. Veel mensen vinden dit de beste oplossing, omdat je er het minste schade mee aanricht en de boxen dan ook netjes uit het zicht zitten.

Overigens kan je voor het geluid de boxen beter voorin hebben dan achterin! Hoewel dat wel smaakgebonden is natuurlijk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2007 18:39 #661388 door V300 register
nouja uit het zicht is niet bepaald een optie, mijn zusje had nou net de meest foute speakertjes (passen eigenlijk beter bij volkswagen golf met een bodykitje en een rioolbuisuitlaat) :D dus die twee zijn voor in de stijlen bij de achterklep, en dan heb ik nog twee iets grotere setjes voor in de hoedenplank. in het archief op the wayback machine las ik echter wel dat een autoradio installeren in een 340 kabels trekken betekent :roll: heeft hier iemand meer informatie of ervaring mee?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2007 19:36 #661392 door V300 register
Ik heb nog geen deurpanelen meegemaakt waar de stempel al in zit, naast de raamboompjes.
De draden voor de speakers zitten altijd al achter het paneel.
Nodig, ??n sterschroevendraaier.
Het driehoekje bij de spiegel loswippen. Raamboompje losschroeven. Asbakje losschroeven. De 6 schroeven aan zijkanten losschroeven. Het omhulsel van de deuropener naar links duwen (is haaksysteempje). Deurpananeel aan onderkant lostrekken en naar boven toe halen om er af te halen. Met decopeer vormpje er uit zagen. Makkelijk is om van die zwarte klipjes te kopen waar dan de schroefjes in vallen en goed vast gaan zitten. Iets vergeten? O, ja, natuurlijk wel de draadjes vastmaken. Zitten daar ter hoogte.
En als er roestvorming onder in de deur zit kan je dit gelijk schoonvegen en inspuiten. Gelijk wat teflon om draaiende delen. Nergen meer omkijken naar....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2007 19:49 #661394 door V300 register
In jouw auto zit 100% zeker radio voorbereiding. Zal dus plug and play zijn. Probeer een juiste stekker te krijgen, waarschijnlijk moet je daarvoor bij de volvo dealer zijn. Als je draadjes gaat doorknippen, dan verwacht ik binnenkort een nieuw topic van je: 'waarom doet de helft van mijn dashboardverlichting het niet meer?' Dat is een steeds weer terugkerend onderwerp.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2007 20:37 #661397 door V300 register

Lucluc schreef : Probeer een juiste stekker te krijgen, waarschijnlijk moet je daarvoor bij de volvo dealer zijn. Als je draadjes gaat doorknippen, dan verwacht ik binnenkort een nieuw topic van je: 'waarom doet de helft van mijn dashboardverlichting het niet meer?' Dat is een steeds weer terugkerend onderwerp.

En daar hebben we ook een fotootje van. Je kan en mag knoeien met andere stekkers of kroonstenen maar deze draden moeten bij elkaar blijven.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2007 21:35 #661400 door V300 register
ja mijn ouders hebben er meteen een juist verloopstekkertje bij gegeven, en ook nog een ophangbeugel voor de hele kit (daar zit ook nog een mooi verhaal achter: komen ze daar bij de volvo dealer tussen al die mooie nieuwe modellen vragen naar zo'n beugel, begint die vent daar te oreren dat de 340 het beste is dat ze ooit gemaakt hebben en dat het jammer is hij ze nooit meer in de garage heeft :D) in ieder geval bedankt voor de nuttige reacties, ik ga morgen knutselen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2007 22:06 #661401 door V300 register

VolvoLaetus schreef : ... komen ze daar bij de volvo dealer tussen al die mooie nieuwe modellen vragen naar zo'n beugel, begint die vent daar te oreren dat de 340 het beste is dat ze ooit gemaakt hebben en dat het jammer is hij ze nooit meer in de garage heeft :D)

Jaja, 70 euro per uur vragen, dat vinden 300 rijders die op dit forum rondhangen een beetje te duur.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC