Raar probleem
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-02-2007 18:11 #625668
door V300 register
Raar probleem is gemaakt door V300 register
Hallo allemaal.
Eerst zal ik me even voorstellen, dat is wel zo netjes. Ik ben Theo en heb sinds kort naast mijn Daf 55 een Volvo 340 DL (vario) uit 1986 Eerlijk is eerlijk, deze auto is voor mij een tijdelijke topper. Ik ga er een rit van de Dafclub mee rijden (winterrally) en daarna zal het hart getransplanteerd worden naar mijn Daf. (dus zoek je nog onderdelen, laat het weten, weggooien is zonde!)
Het probleem:
Als ik de lampen (dimlicht) aansteek, dan gebeurd er niets, zet ik het contact aan, dan nog niets... Zet ik het contact af, dan gaan ze aan! :shock: Dus ook met lopende motor doet het dimlicht het niet en dat is lastig!!! Hebben jullie een idee????
Eerst zal ik me even voorstellen, dat is wel zo netjes. Ik ben Theo en heb sinds kort naast mijn Daf 55 een Volvo 340 DL (vario) uit 1986 Eerlijk is eerlijk, deze auto is voor mij een tijdelijke topper. Ik ga er een rit van de Dafclub mee rijden (winterrally) en daarna zal het hart getransplanteerd worden naar mijn Daf. (dus zoek je nog onderdelen, laat het weten, weggooien is zonde!)
Het probleem:
Als ik de lampen (dimlicht) aansteek, dan gebeurd er niets, zet ik het contact aan, dan nog niets... Zet ik het contact af, dan gaan ze aan! :shock: Dus ook met lopende motor doet het dimlicht het niet en dat is lastig!!! Hebben jullie een idee????
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-02-2007 18:27 #661239
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Raar probleem
Er zijn 2 types van "lichten aan zetten"
1e type:
- Met contact aan 1e stand niets.
- 2e stand gewoon licht.
- 3e stand groot licht. Dit laatste weet ik niet heel zeker.
2 type:
- Contact aan is gelijk gewoon licht aan wanneer knop in stand 1 staat.
(Je laat hierbij dus nooit je licht aan staan bij afsluiten)
- 2e Stand is dimlicht.
- 3e stand is ook gewoon licht waarbij je met richtingaanwijzer groot licht
kan maken. Dit kan in stand 1 niet. In stand 1 kan je alleen groot licht
even laten werken met richtingaawijzer maar dan blijft hij er niet in
hangen.
Heel verhaaltje maar geeft de situatie aan van mogelijkheden. Dit is alvast een basis voor je. Want ik heb geen antwoord op je vraag. Wel een beginnetje dus.
1e type:
- Met contact aan 1e stand niets.
- 2e stand gewoon licht.
- 3e stand groot licht. Dit laatste weet ik niet heel zeker.
2 type:
- Contact aan is gelijk gewoon licht aan wanneer knop in stand 1 staat.
(Je laat hierbij dus nooit je licht aan staan bij afsluiten)
- 2e Stand is dimlicht.
- 3e stand is ook gewoon licht waarbij je met richtingaanwijzer groot licht
kan maken. Dit kan in stand 1 niet. In stand 1 kan je alleen groot licht
even laten werken met richtingaawijzer maar dan blijft hij er niet in
hangen.
Heel verhaaltje maar geeft de situatie aan van mogelijkheden. Dit is alvast een basis voor je. Want ik heb geen antwoord op je vraag. Wel een beginnetje dus.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-02-2007 20:59 #661244
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Raar probleem
In ieder geval bedankt voor het meedenken, het gaat om systeem 2. Kan het zijn dat dat deel dat automatisch iets doet de geest heeft gegeven en waar zit dat dan? Onder het dash (bij de klokken) een hele batterij aan relais gevonden, maar die lijken allemaal ok.
Moderators: Mark Smeets