Probleemvraag volvo 340 accu en afslaan
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-12-2005 14:07 #625250
door V300 register
Probleemvraag volvo 340 accu en afslaan is gemaakt door V300 register
Hallo,
Ik heb een volvo 340 uit '87. Geen enkel probleem ermee behalve:
Wanneer de auto na uitvoegen van de snelweg in korte tijd van hoge snelheid naar lage snelheid (praktisch stilstand) gaat, lichten de volgende waarschuwingslampjes op, laadstroom en oliedruk. Vervolgens slaat de auto af en duurt het ongeveer 5 minuten om hem weer gestart te krijgen. De auto doet dit alleen na het uitvoegen van de snelweg en rijdt verder prima.
Nu is mijn vraag: Welk verband is er tussen de laadstroom (waar dan iets mee is) en het afslaan van de motor?
Ik heb een volvo 340 uit '87. Geen enkel probleem ermee behalve:
Wanneer de auto na uitvoegen van de snelweg in korte tijd van hoge snelheid naar lage snelheid (praktisch stilstand) gaat, lichten de volgende waarschuwingslampjes op, laadstroom en oliedruk. Vervolgens slaat de auto af en duurt het ongeveer 5 minuten om hem weer gestart te krijgen. De auto doet dit alleen na het uitvoegen van de snelweg en rijdt verder prima.
Nu is mijn vraag: Welk verband is er tussen de laadstroom (waar dan iets mee is) en het afslaan van de motor?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-12-2005 15:38 #654089
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Probleemvraag volvo 340 accu en afslaan
Kan je wat meer info geven over de auto?
Vario/handbak bijvoorbeeld?
Vario/handbak bijvoorbeeld?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-12-2005 08:57 #654090
door V300 register
het is een 340 DL S6. Benzine, handbak, aantal cilinders 4, cilinderinhoud 1.4 liter.
heb je hier iets aan?
heb je hier iets aan?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-12-2005 09:05 #654091
door V300 register
er is in principe technisch gezien geen relatie met de oliedruklamp en de laadstroomlamp. Maar als het toerental onder de 500 toeren komt (net voor hij afslaat bijvoorbeeld) dan kunnen beide lampjes branden idd.
Wat deze storing zou kunnen veroorzaken is ijsafzetting in de venturi of bij de sproeiers; dus het controleren van de warme-luchtvoorziening zou ik als eerste aan denken.
Wat zeg jij ervan, Wouter?
Wat deze storing zou kunnen veroorzaken is ijsafzetting in de venturi of bij de sproeiers; dus het controleren van de warme-luchtvoorziening zou ik als eerste aan denken.
Wat zeg jij ervan, Wouter?
Moderators: Mark Smeets