Probleem met schakelen stuurslot & verbruik
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-01-2006 15:56 #625244
door V300 register
Probleem met schakelen stuurslot & verbruik is gemaakt door V300 register
Hallo,
Ik heb hier een tijdje geleden al een bericht geplaatst over een overhitte motor. Het lag aan een lekke radiateur en dat is inmiddels verholpen, mede dankzij jullie reacties; dus dankjewel!
Ik heb een Volvo 340 DL 1.4 uit 1987. Ik heb deze auto nu een klein maandje. Ik ondervind een aantal 'problemen' en hoop dat jullie dit wellicht herkennen en misschien een oplossing hebben.
Stuurslot
Als ik de auto afzet gaat het stuur niet automatisch op het stuurslot, ook niet na een aantal keer draaien. Dan doe ik weer een aantal keer de sleutel in het contact en er weer uit. Soms wacht ik. En als ik geluk heb valt ie binnen 2 min. in het stuurslot. Is er denken jullie iets mis met het stuurslot? Of duurt dit altijd zo lang??
Verbruik
Ik heb uitgerekend dat mijn auto nu 1.6 rijdt. Ik start met de choke en hou 'm een tijdje aan zodat de motor niet afslaat. Is dit verbruik een beetje normaal? Naar mijn mening zuipt ie verschrikkelijk, maar weet niet wat normaal is voor een auto uit die tijd met choke.
Schakelen
Ik rijd een automaat en heb al meerdere keren probelemen ondervonden met het schakelen van R naar D of van D naar P. Ik druk de knop goed in, maar toch wil ie soms gewoon niet schakelen naar de andere versnelling, dan hoor ik een verschrikkelijk schavend geluid van tandwieltjes. Dan zet ik de motor af, zet 'm in N, start de motor weer zet 'm in D en dan kan ik weer verder rijden. Ik heb hier dus alleen maar last van bij parkeren. Dat geluid van tandwieltjes lijkt me nou niet echt goed voor de auto? Hebben jullie enig idee wat dit is of er iets mis is en wat ik er mee kan doen?
Ik hoop dat jullie iets met mijn vragen kunnen!
Met vriendelijke groeten,
Vivian}
Ik heb hier een tijdje geleden al een bericht geplaatst over een overhitte motor. Het lag aan een lekke radiateur en dat is inmiddels verholpen, mede dankzij jullie reacties; dus dankjewel!
Ik heb een Volvo 340 DL 1.4 uit 1987. Ik heb deze auto nu een klein maandje. Ik ondervind een aantal 'problemen' en hoop dat jullie dit wellicht herkennen en misschien een oplossing hebben.
Stuurslot
Als ik de auto afzet gaat het stuur niet automatisch op het stuurslot, ook niet na een aantal keer draaien. Dan doe ik weer een aantal keer de sleutel in het contact en er weer uit. Soms wacht ik. En als ik geluk heb valt ie binnen 2 min. in het stuurslot. Is er denken jullie iets mis met het stuurslot? Of duurt dit altijd zo lang??
Verbruik
Ik heb uitgerekend dat mijn auto nu 1.6 rijdt. Ik start met de choke en hou 'm een tijdje aan zodat de motor niet afslaat. Is dit verbruik een beetje normaal? Naar mijn mening zuipt ie verschrikkelijk, maar weet niet wat normaal is voor een auto uit die tijd met choke.
Schakelen
Ik rijd een automaat en heb al meerdere keren probelemen ondervonden met het schakelen van R naar D of van D naar P. Ik druk de knop goed in, maar toch wil ie soms gewoon niet schakelen naar de andere versnelling, dan hoor ik een verschrikkelijk schavend geluid van tandwieltjes. Dan zet ik de motor af, zet 'm in N, start de motor weer zet 'm in D en dan kan ik weer verder rijden. Ik heb hier dus alleen maar last van bij parkeren. Dat geluid van tandwieltjes lijkt me nou niet echt goed voor de auto? Hebben jullie enig idee wat dit is of er iets mis is en wat ik er mee kan doen?
Ik hoop dat jullie iets met mijn vragen kunnen!
Met vriendelijke groeten,
Vivian}
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-01-2006 21:39 #654120
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Probleem met schakelen stuurslot & verbruik
Hoi Vivian,
-stuurslot bij mij valt ie er meteen in als het stuur goed staat, als dat bij jouw even duurt is het misschien wat hard geworden vet in het slot
-verbruik bij mij in de stad 1 op 10 bij grotere afstanden 1 op 12.
-scakelen zou kunnen dat de vacuum hulpkoppeling niet werkt. Eenvoudig testje als je wegrijdt en je houdt de knop op de pook ingedrukt moet de auto beginnen te rijden bij een duidelijk hoger toerental van de motor dan wanneer je dat niet doet.
Maakt dat niet uit dan is daar iets mis.
groeten, wim
-stuurslot bij mij valt ie er meteen in als het stuur goed staat, als dat bij jouw even duurt is het misschien wat hard geworden vet in het slot
-verbruik bij mij in de stad 1 op 10 bij grotere afstanden 1 op 12.
-scakelen zou kunnen dat de vacuum hulpkoppeling niet werkt. Eenvoudig testje als je wegrijdt en je houdt de knop op de pook ingedrukt moet de auto beginnen te rijden bij een duidelijk hoger toerental van de motor dan wanneer je dat niet doet.
Maakt dat niet uit dan is daar iets mis.
groeten, wim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets