Hokken en bokken
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-12-2003 01:16 #624604
door V300 register
Hokken en bokken is gemaakt door V300 register
Hallo allemaal ,er is iets niet helemaal oke met mijn 340ie .
Met dit niet zo prettige naarjaars weer (Lees regen).
Heb ik nu al een paar dagen het probleem dat me auto met lekker cruisen opeens begint te bokken en te stooten en op een gegeefen moment de snelheid er voledig uit gaat.
Vervolgens zet ik uhm aan de kant hij valt uit wacht een paar minuten. En starten ,het stinkt vervolgens naar de benzine dampen slaat aan loopt nog wat te prutellen. En een keer een dot gas en hij loopt weer als een zonnetje .
Raraa wat is dit.
Ik denk zelf persoonlijk dat vervanging van bougie kabels dit probleem kan oplossen .
Maar meschien zijn er mensen die dit probleem goed kennen en weeten dat het iets totaal anders is.(Heb zelf altijd diesel gereeden en gesleuteld vandaar.)
Al vast bedankt voor reactie's .
Vriendelijke groet Bart.
Met dit niet zo prettige naarjaars weer (Lees regen).
Heb ik nu al een paar dagen het probleem dat me auto met lekker cruisen opeens begint te bokken en te stooten en op een gegeefen moment de snelheid er voledig uit gaat.
Vervolgens zet ik uhm aan de kant hij valt uit wacht een paar minuten. En starten ,het stinkt vervolgens naar de benzine dampen slaat aan loopt nog wat te prutellen. En een keer een dot gas en hij loopt weer als een zonnetje .
Raraa wat is dit.
Ik denk zelf persoonlijk dat vervanging van bougie kabels dit probleem kan oplossen .
Maar meschien zijn er mensen die dit probleem goed kennen en weeten dat het iets totaal anders is.(Heb zelf altijd diesel gereeden en gesleuteld vandaar.)
Al vast bedankt voor reactie's .
Vriendelijke groet Bart.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-12-2003 01:57 #640309
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hokken en bokken
volgens mij is DAT de tijd van het jaar dat veel carburateurs bevriezen!!
kijk daar eens naar.
Groetjes Wouter
kijk daar eens naar.
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-12-2003 13:46 #640310
door V300 register
Ik zal je vertellen Wouter ik ben net effe onder de motorkap geweest.En wat denk je is de slang van het uitlaatspruitstuk naar het luchtfilter foetsie.
Ik zal deze eerst effe vervangen ,en je hoort nog hoe het is afgeloopen.
Thank you.
Ik zal deze eerst effe vervangen ,en je hoort nog hoe het is afgeloopen.
Thank you.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-12-2003 13:47 #640311
door V300 register
Vocht in de carb. of wellicht onder de verdelerkap. Dan vonken de bougies minder goed/te laat/helemaal niet.
Kweet niet waar die zit bij n 340, maar dat kan niet zo moeilijk te vinden cq. te controleren zijn.
Een diesel heeft geen bougies, dus vermoed ik ook geen verdelerkap.
(Bericht gewijzigd door Rouvroye op 13 december 2003)
Kweet niet waar die zit bij n 340, maar dat kan niet zo moeilijk te vinden cq. te controleren zijn.
Een diesel heeft geen bougies, dus vermoed ik ook geen verdelerkap.
(Bericht gewijzigd door Rouvroye op 13 december 2003)
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-12-2003 13:49 #640312
door V300 register
Verhip ben je me net voor....
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-12-2003 17:35 #640313
door V300 register
Ik begrijp dat een diesel geen bougie's heeft .
Ben twee jaar monteur geweest in diesel techniek.
Maar ik heb dus weinig gedaan met benzine en daar stoot ik wel eens me neus tegen aan.
(dat bedoel ik met het laatste in m'n topic)
Maar het maakt al niet meer uit want het probleem is al opgelost ,thanks Wouter.
Maar wat mij wel opviel was dat de bougie kabeltje's al vlink droogte schurtjes vertoonde.
Is het verstandig deze preventief te vernieuwen. Of is het een langzaam gaant proces dat ze te veel gaan lekken?
Ben twee jaar monteur geweest in diesel techniek.
Maar ik heb dus weinig gedaan met benzine en daar stoot ik wel eens me neus tegen aan.
(dat bedoel ik met het laatste in m'n topic)
Maar het maakt al niet meer uit want het probleem is al opgelost ,thanks Wouter.
Maar wat mij wel opviel was dat de bougie kabeltje's al vlink droogte schurtjes vertoonde.
Is het verstandig deze preventief te vernieuwen. Of is het een langzaam gaant proces dat ze te veel gaan lekken?
- van Strik
- Nieuw lid
Minder
Meer
15-12-2003 10:02 #640314
door van Strik
Beantwoord door van Strik in topic Hokken en bokken
Als je het eerst zeker wilt weten, neem dan een bloemenspuit met water, en zet vanavond in het donker de kap open, met draaiende motor, en spuit eens wat rond die kabels. Mocht je dan denken dat het al oudjaarsavond is, dan kon de kabels vervangen wel eens verschil maken...
Moderators: Mark Smeets