Radio aansluiten wat is de constante plus
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-01-2004 18:10 #624586
door V300 register
Radio aansluiten wat is de constante plus is gemaakt door V300 register
Ik wil m'n Philips radio gaan aansluiten in m'n 300. Nu zie ik drie draden op het "Volvo-blokje" zitten, een groene, bruine en een rood/zwarte. ik ga er vanuit dat bruin de massa is, maar welke is nu de plus via kontaktslot en welke de constante plus? De groene of de rood-zwarte?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-01-2004 19:39 #637455
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Radio aansluiten wat is de constante plus
Hoi Steven,
Ik zou adviseren om niet te gaan eikelen met kroonsteentjes enzo. Je kan beter bij Brezan een verloopstekkertje kopen voor ongeveer 7 euro. Alles zit dan in een keer goed aangesloten en het is handig als je er ooit nog eens een originele Volvo radio plaatst.
Ik had in m'n 340L helemaal geen voorgewerkte aansluiting voor m'n radio, dus heb ik zelf een kabel getrokken. Maar hoe kan ik nu een schakeldraad aanleggen van m'n contactslot vandaan? Tips?
Groeten, JAN
Ik zou adviseren om niet te gaan eikelen met kroonsteentjes enzo. Je kan beter bij Brezan een verloopstekkertje kopen voor ongeveer 7 euro. Alles zit dan in een keer goed aangesloten en het is handig als je er ooit nog eens een originele Volvo radio plaatst.
Ik had in m'n 340L helemaal geen voorgewerkte aansluiting voor m'n radio, dus heb ik zelf een kabel getrokken. Maar hoe kan ik nu een schakeldraad aanleggen van m'n contactslot vandaan? Tips?
Groeten, JAN
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-01-2004 20:11 #637456
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Radio aansluiten wat is de constante plus
Thanx Jan, Ik kom net weer uit de auto gekropen en heb proefondervindelijk vastgesteld dat de groene draad de constante plus is........!
Een verloopstekkertje is een goed idee, echter wil ik morgen niet zonder radio naar Rossum. Tja, geduld heb ik niet echt, dus aangesloten die handel en spelen maar.............
Een verloopstekkertje is een goed idee, echter wil ik morgen niet zonder radio naar Rossum. Tja, geduld heb ik niet echt, dus aangesloten die handel en spelen maar.............
Moderators: Mark Smeets