Zekering tien - tien keer gezien
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-07-2004 14:57 #624489
door V300 register
Zekering tien - tien keer gezien is gemaakt door V300 register
Opeens deed de auto helemaal niets meer, ik had hem net voor de garage gezet na een korte rit. Alleen de lampen branden nog maar als ik de sleutel omdraaide gebeurde er niets. Ik kwam erachter dat zekering 10 was doorgebrand. Deze zekering zit in het circuit van de brandstoftoevoer, startonderbreker (variomatic) stoelverwarming. Nieuwe zekering geplaatst en voila hij ging weer als een speer. Enkele weken later op de terugweg vanaf Polen gebeurde hetzelfde alleen nu op de duitse [...]. Daarbij begon de auto in te houden bij lagere toerentallen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-07-2004 14:58 #639736
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Zekering tien - tien keer gezien
Direct de eerste parkeerplaats gepakt waar de auto totaal in staking ging en de zekering vervangen…. probleemloos vier weken rondgereden totdat ik bij de mc-drive wegreed….Bij het afslaan naar links op een kruispunt sloeg ook de motor af…. Ondertussen was de gang naar de zekeringkast een zekere gok en ja hoor ook nu weer lag zekering nummer 10 eruit. Vervangen en probleem opgelost, nog even trots geglimlacht naar de mensen in de file achter mij. ik zat nog niet achter het stuur, en mijn vriendin op de bijrijdersplaats of de motor sloeg weer af….
Fikse kortsluiting dus. Het bekende tafereel om een 340 van een druk kruispunt te drukken was het gevolg en een diepgaand onderzoek volgde. Lijstje erbij van wat er ook alweer op in het circuit zat en de stoelverwarming uitgeschakeld en voor de zekerheid de connectors onder de stoelen eraf gehaald. Daar bleek de oorzaak dus ook te zijn: de stoelschakelaar onder de bijrijders zetel, die het gordel lampje bediend, bleek kortsluiting te maken. En dat was ook de verklaring waarom het zo zelden gebeurde….meestal en jammer genoeg rij ik de wagen alleen en alleen in een bepaalde houding maakte de schakelaar contact met de metalen spiralen onder de lederen fauteuils….
Ik blijf het trouwens een rare gedachtenkronkel vinden die de ontwerpers hebben gehad om zulke belangrijke zaken als de brandstofvoorziening en de startonderbreker in hetzelfde circuit op te nemen als de luxe zaken zoals stoelverwarming en zetelschakelaars…..
Fikse kortsluiting dus. Het bekende tafereel om een 340 van een druk kruispunt te drukken was het gevolg en een diepgaand onderzoek volgde. Lijstje erbij van wat er ook alweer op in het circuit zat en de stoelverwarming uitgeschakeld en voor de zekerheid de connectors onder de stoelen eraf gehaald. Daar bleek de oorzaak dus ook te zijn: de stoelschakelaar onder de bijrijders zetel, die het gordel lampje bediend, bleek kortsluiting te maken. En dat was ook de verklaring waarom het zo zelden gebeurde….meestal en jammer genoeg rij ik de wagen alleen en alleen in een bepaalde houding maakte de schakelaar contact met de metalen spiralen onder de lederen fauteuils….
Ik blijf het trouwens een rare gedachtenkronkel vinden die de ontwerpers hebben gehad om zulke belangrijke zaken als de brandstofvoorziening en de startonderbreker in hetzelfde circuit op te nemen als de luxe zaken zoals stoelverwarming en zetelschakelaars…..
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-07-2004 17:55 #639737
door V300 register
vage auto's.... maar wel leuk... beetje trekken, daarna beetje duwen etc etc.
groetjes Dick
groetjes Dick
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-07-2004 20:54 #639738
door V300 register
@mindhunters gezien Dick?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-08-2004 23:08 #639739
door V300 register
die rare gedachtenkronkel zal wel met harde guldens beloond zijn :-)
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-08-2004 08:14 #639740
door V300 register
Nog vreemder wordt het als je het vergelijkt met een variomatic: zo'n staaltje van schitterende techniek, die harde guldens hebben ze daarmee zeker verdiend!
Moderators: Mark Smeets