Bedrading Mistlampen
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
08-12-2004 16:18 #624446
door Thomas de Wit (GAST)
Bedrading Mistlampen is gemaakt door Thomas de Wit (GAST)
Ik ben er nog steeds niet uit... De draden lopen vanaf de mistlampen langs het relais (B32, ter hoogte van de accu) door de kabelboom naar de zekeringkast. Zo ver was ik dus al, maar hoe moet ik verder vanaf de zekeringkast naar de middenconsole? Ik heb ook gezien dat er een bepaalde schakeling is icm de 2e stand van de lichtknop. In een 360 ligt de bedrading voorgetrokken, maar tot hoever?
Wie helpt me aub?
Gr Thomas
Wie helpt me aub?
Gr Thomas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
10-12-2004 17:42 #638037
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Bedrading Mistlampen
Wat ik simpelweg wil weten is hoe ik ze juist kan laten branden en met de schakelaar ertussen...
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
11-12-2004 19:51 #638038
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bedrading Mistlampen
de verlichting (2e stand) zet spanning op de draden naar de dimlichten. deze wordt ook aangesloten op de plus pool van het bekrachtigingsspoeltje van het relais.
de min pool wordt naar aarde geleid via de schakelaar.
als de schakelaar uit staat kan er geen stroom vloeien (en kan het relais niet bekrachtigd worden)
als het dimlicht uit is kan er geen stroom vloeien (geen spanning) en kan dus ook het relais niet bekrachtigd worden.
de voeding wordt dus geleverd door de lichtknop, de mistlampschakelaar 'schakelt de 0'
Groetjes Wouter
de min pool wordt naar aarde geleid via de schakelaar.
als de schakelaar uit staat kan er geen stroom vloeien (en kan het relais niet bekrachtigd worden)
als het dimlicht uit is kan er geen stroom vloeien (geen spanning) en kan dus ook het relais niet bekrachtigd worden.
de voeding wordt dus geleverd door de lichtknop, de mistlampschakelaar 'schakelt de 0'
Groetjes Wouter
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
11-12-2004 20:11 #638039
Hoi Wouter,
Bedankt voor de beschrijving, ik kan er wat meer wijs uit nu. Ik laat nog wel weten of het gelukt is.
Gr Thomas
Bedankt voor de beschrijving, ik kan er wat meer wijs uit nu. Ik laat nog wel weten of het gelukt is.
Gr Thomas
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
15-12-2004 17:51 #638040
Ik heb vandaag zitten prutsen met alle draden. Doormeten en uitvinden wat waar naar toe loopt. Nog niks gevonden verder, alleen wordt het al duidelijker. Er zit in de middeconsole een losse massadraad met stekkertje, dit moet haast voor de mistlampschakelaar zijn. De andere draad is nergens te bekennen. Nu vroeg ik me af waar relais E14 zit, daar komt de missende draad vandaan.
(als het goed is volgens het schema in de vraagbaak komt E14 in werking na het inschakelen van contact, klopt dat?)
(als het goed is volgens het schema in de vraagbaak komt E14 in werking na het inschakelen van contact, klopt dat?)
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
18-12-2004 17:55 #638041
Moderators: Mark Smeets