Koplamp vervangen
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-01-2005 15:45 #624420
door V300 register
Koplamp vervangen is gemaakt door V300 register
Hallo allemaal. Ik moet de rechter koplamp van mijn volvo 340 gaan vervangen. Maar hoe doe ik dat? Ik heb al gekeken maar ik word niet echt wijzer. Is er iemand die me dat kan uitleggen?
En wat voor lampje moet ik aan schaffen?
Alvast bedankt,
Ivon Brekelmans
En wat voor lampje moet ik aan schaffen?
Alvast bedankt,
Ivon Brekelmans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-01-2005 16:01 #638206
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Koplamp vervangen
jah dat kan ik . ik heb tovallig vandaag ook mijn rechterkoplamp vervangen
Maargoed dan heb je 2 verschillen, moet je de hele koplamp vervangen of alleen het lampje in de koplamp.. je dimlicht dus.
Alleen het lichtje: De ronde deksel losdraaien vanuit de motorkap. Dan zie je daarachter een metalen geval. dit middelste kan je indrukken en als ik mij niet vergis rechtsom draaien en vervolgens naar je toe trekken. Dan heb je iig het stads en dimlicht-houdertje er uit.
Voor et geval dat het je hele koplamp is:
1: ontgrendel de motorkap maar doe hem niet open (dus dat je die kier vooraan hebt) als je daar naarbinnen kijkt heb je de 1e 2 schroeven van de koplamp. Losdraaien dus.
2. Doe de motorkap helemaal open Je knipperlicht kan je van binnenuit met 1 schroefje losmaken van je koplamp. Knipperlicht naar buiten trekken en vervolgens zie je van buiten-af de 3e en laatste schroef (zit achter het knipperlicht dus)
Waarschijnlijk moet je grille ook nog ff los om wat ruimte te maken om hem er uit te kunnen trekken. Bovenop dr grille zitten 2 pennetjes met een veertje --> indrukken en een kwartslag draaien zou moeten werken.
Succes ermee!
(ojah vergeet niet eerst alle stekkertjes er uit te trekken ;) )
(Bericht gewijzigd door martijn op 22 januari 2005)
Maargoed dan heb je 2 verschillen, moet je de hele koplamp vervangen of alleen het lampje in de koplamp.. je dimlicht dus.
Alleen het lichtje: De ronde deksel losdraaien vanuit de motorkap. Dan zie je daarachter een metalen geval. dit middelste kan je indrukken en als ik mij niet vergis rechtsom draaien en vervolgens naar je toe trekken. Dan heb je iig het stads en dimlicht-houdertje er uit.
Voor et geval dat het je hele koplamp is:
1: ontgrendel de motorkap maar doe hem niet open (dus dat je die kier vooraan hebt) als je daar naarbinnen kijkt heb je de 1e 2 schroeven van de koplamp. Losdraaien dus.
2. Doe de motorkap helemaal open Je knipperlicht kan je van binnenuit met 1 schroefje losmaken van je koplamp. Knipperlicht naar buiten trekken en vervolgens zie je van buiten-af de 3e en laatste schroef (zit achter het knipperlicht dus)
Waarschijnlijk moet je grille ook nog ff los om wat ruimte te maken om hem er uit te kunnen trekken. Bovenop dr grille zitten 2 pennetjes met een veertje --> indrukken en een kwartslag draaien zou moeten werken.
Succes ermee!
(ojah vergeet niet eerst alle stekkertjes er uit te trekken ;) )
(Bericht gewijzigd door martijn op 22 januari 2005)
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-01-2005 16:41 #638207
door V300 register
bedankt voor de snelle reactie! Het is alleen maar het dimlicht vervangen. Ik ga het meteen proberen. Ik had de dop al los gehad, maar had toen geen idee meer hoe verder te gaan. Ik hoop dat het gaat lukken
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-01-2005 16:16 #638208
door V300 register
uuh bedoelde ivon niet alleen het lichtje te vervangen en niet de hele koplamp unit?
dimlicht vervang je door die grijze dop los te draaien, veer losmaken. stekker los, hele ijzerenframe een kwartslag draaien en er uitnemen.
dimlicht vervang je door die grijze dop los te draaien, veer losmaken. stekker los, hele ijzerenframe een kwartslag draaien en er uitnemen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-01-2005 16:21 #638209
door V300 register
Moderators: Mark Smeets