90/100 watt H4 Autolampen vraag
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Het enige dat je aan moet passen is de deksel achterop de koplamp, omdat daar de draden doorheen moeten. verder plug and play
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Heb jij er al een beetje zicht op hoe relaxed xenon is, zowel voor jezelf als voor je mede-weggebruikers?
- V300 register
- Verbannen
wel is het bijna zeker dat het voor de bestuurder een wereld van verschil (positief bedoeld) is! een goed werkend xenon setje geeft gewoon v??l licht!
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Voor goed functionerend xenon heb je a) een automatische hoogteverstelling nodig en b) koplampwissers met dito sproeiers. Dat laatste om te voorkomen dat er strooilicht optreedt bij vuile of natte koplampunits, dat eerste om het bekende 'grootlicht-dat-toch-echt-dimlicht-is'-effect tegen te gaan. Even je motorkap wat onbehouwen dichtgooien en er is kans dat die goeiekope rommel schots en scheef staat.
Niets tegen xenon, maar spaar je medeweggebruikers en pak het professioneel aan. Dan wordt het een dure optie, maar ook bij xenon geldt: pay monkeys, get peanuts. Zelf heb ik de Philips Bluevisions uit mijn oude 460 in d'n 340 gezet. Geeft ook witachtig licht en compenseerde in de 460 voor de wat matige reflectors. Maar voor ouderwetsch Frans geel koplamplicht houd ik me natuurlijk ook aanbevolen...
- V300 register
- Verbannen
Dutchie;31084 schreef : Ik heb echt een hekel aan mensen die hun koplampen niet goed afstellen of die met xenonverlichting rondrijden, vandaar dat ik eigenlijk geel licht wil. Dat vind ik trouwens nog mooier ook!
dat is inderdaad wat anders, het verkeerd afstellen van de lampen.
persoonlijk ben ik wel voor de extra lichtopbrengst, het geeft gewoon meer veiligheid, maar dan moeten de lampen netjes gericht zijn, zodat een ander er minder last van heeft.
dat merk je bijv. heel goed als je 's avonds met een busje moet rijden, als ze goed staan afgesteld heb je er gewoon een hoop meer plezier van. (enige probleem is dat konijnen en hazen door het licht worden aangetrokken) maar kantel de lampen te ver omhoog en dus verschijnend, en mensen denken gelijk dat je grootlicht op heb. dus krijg je een knal grootlicht, geef je er een terug met nog meer licht, en krijg je wegirritatie