Volvo alarm
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-02-2006 20:51 #624272
door V300 register
Volvo alarm is gemaakt door V300 register
Gisteren heb ik met mijn vader een schade-740 opgehaald, welke als donor gaat dienen voor mijn vaders huidige 740 station. Meteen begonnen met demonteren, kwam ik onder de stuurkolom een origineel Volvo alarm tegen, gefabriceerd door het franse Texalarm. Er zitten 2 ultrasoon-sensoren bij, een momentschakelaartje verstopt onder het stuur, een LEDje, en twee fikse kabelbomen, waarvan driekwart niet gebruikt wordt en gewoon nog opgebost zit, en een deel van de draden gaat naar de knipperlichten, en naar een schakelaar voor bij de motorkap. Er hoort ook een handzender bij, maar, uiteraard is die nergens te bekennen. Heeft iemand meer info over dit systeem? Lijkt me wel leuk om het alsnog werkend te krijgen. Het is een originele Volvo accessoire, gemaakt in mei 1989. Foto volgt later op de avond.
Alvast dank,
Thijs
Alvast dank,
Thijs
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-02-2006 10:47 #640512
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo alarm
die texalarm rommel is bij audi's uit de jaren 80/begin 90 oorzaak nummer 1 van brandjes.
zorg op zn minst dat je hem goed afzekert.
Groetjes Wouter
zorg op zn minst dat je hem goed afzekert.
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-02-2006 12:44 #640513
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo alarm
Oh...ik heb ook nog zo'n setje liggen.
Het leek mij wel leuk om het alarm aan de centrale vergrendeling te koppelen. Daar zijn die opgeboste losse draden volgens mij ook voor bedoeld.
Helaas heb ik geen bedradingschema...
De handzender kun je volgens mij nog gewoon bij de dealer bestellen.
Het leek mij wel leuk om het alarm aan de centrale vergrendeling te koppelen. Daar zijn die opgeboste losse draden volgens mij ook voor bedoeld.
Helaas heb ik geen bedradingschema...
De handzender kun je volgens mij nog gewoon bij de dealer bestellen.
Moderators: Mark Smeets