Constante en geschakelde stroom
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-02-2006 22:21 #624260
door V300 register
Constante en geschakelde stroom is gemaakt door V300 register
Hey,
Ik ben een beetje aan het hobbien (is het meervoud toch ). Ik wil vanuit de zekeringenkast 1 geschakelde draad hebben en 1 constante draad. Nu heb ik uiteraard een vraagbaak maar die komt niet overeen met de werkelijkheid.
Allereerst, er komt een zwart-witte draad uit die na zo'n 15 cm ophoud. Zie volgende foto:
Deze draad komt uit op zekering 7. Te zien op de volgende foto:
(Overbodig maar toch:
Bovenste rij van links naar rechts: 10 9 8 7 6 enz
Onderste rij van links naar rechts: 20 19 18 17 16 enz)
Deze zekering is geschakeld en er zit naar mijn idee verder niets op aangesloten. Volgens de vraagbaak zitten er de knipperlichten op aangesloten maar als de zekering er uit is doen de knipperlichten het gewoon (ja ik weet dat de alarmlichten vast zitten en de knipperlichten apart geschakeld). Is dit een loze zekering, zo nee wat zit er op en kan ik deze gebruiken?
Zekering 17 is volgens de vraagbaak niet in gebruik en hier wil ik constante stroom op hebben. Met de multimeter geeft hij aan dat er geen stroom op zit. Klopt dus weer wel. Hoe krijg ik constante stroom op deze zekering?
Klopt het dat op zekering 11 alleen de claxon zit?
Voor alle duidelijkheid nog even een overzichtfoto:
Vast bedankt voor de grote stapel reacties!!!
(Bericht gewijzigd door carlo.pronk op 16 februari 2006)
Ik ben een beetje aan het hobbien (is het meervoud toch ). Ik wil vanuit de zekeringenkast 1 geschakelde draad hebben en 1 constante draad. Nu heb ik uiteraard een vraagbaak maar die komt niet overeen met de werkelijkheid.
Allereerst, er komt een zwart-witte draad uit die na zo'n 15 cm ophoud. Zie volgende foto:
Deze draad komt uit op zekering 7. Te zien op de volgende foto:
(Overbodig maar toch:
Bovenste rij van links naar rechts: 10 9 8 7 6 enz
Onderste rij van links naar rechts: 20 19 18 17 16 enz)
Deze zekering is geschakeld en er zit naar mijn idee verder niets op aangesloten. Volgens de vraagbaak zitten er de knipperlichten op aangesloten maar als de zekering er uit is doen de knipperlichten het gewoon (ja ik weet dat de alarmlichten vast zitten en de knipperlichten apart geschakeld). Is dit een loze zekering, zo nee wat zit er op en kan ik deze gebruiken?
Zekering 17 is volgens de vraagbaak niet in gebruik en hier wil ik constante stroom op hebben. Met de multimeter geeft hij aan dat er geen stroom op zit. Klopt dus weer wel. Hoe krijg ik constante stroom op deze zekering?
Klopt het dat op zekering 11 alleen de claxon zit?
Voor alle duidelijkheid nog even een overzichtfoto:
Vast bedankt voor de grote stapel reacties!!!
(Bericht gewijzigd door carlo.pronk op 16 februari 2006)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-02-2006 23:06 #640537
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Constante en geschakelde stroom
om die zekering 17 in gebruik te kunnen nemen moet je volgens mij de zekeringkast uitbouwen en hem open maken...
het is meestal makkelijker om een draad vanaf de accu te nemen met een zweefzekering... dat is welliswaar lang niet zo'n mooie oplossing!!
heeft iemand wel eens zo'n zekeringkast opengemaakt?
het is meestal makkelijker om een draad vanaf de accu te nemen met een zweefzekering... dat is welliswaar lang niet zo'n mooie oplossing!!
heeft iemand wel eens zo'n zekeringkast opengemaakt?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-02-2006 12:19 #640538
door V300 register
Uiteindelijk die zwart-witte kabel gepakt en daar alle geschakelde dingen opgezet. Komt ook nog een geschakelde sigarettenaansteker achterin voor de waterkoker
.
Heb een keer een 3 serie gezien met spotjes in de achterklep. Wie is dat en hoe heeft hij dat gedaan? Gewoon met een handschakelaar of met een automatische schakelaar?
Heb een keer een 3 serie gezien met spotjes in de achterklep. Wie is dat en hoe heeft hij dat gedaan? Gewoon met een handschakelaar of met een automatische schakelaar?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-03-2006 00:22 #640539
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-03-2006 23:56 #640540
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-03-2006 10:25 #640541
door V300 register
je hebt op de dikke pluskabel naar de startmotor op een gegeven moment een aftakking zitten waar o.a. de dikke rode draad naar je zekeringkast naartoe loopt. waarschijnlijk kun je daar wel iets aansluiten/solderen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-03-2006 10:31 #640542
door V300 register
ps de zekering van de claxon, daar zit ook de elektrische koelventilator op
Moderators: Mark Smeets