Bedrading spiegelelectrische lading

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2006 16:36 #624254 door Thomas de Wit (GAST)
Bedrading spiegelelectrische lading is gemaakt door Thomas de Wit (GAST)
Ik heb nu zo'n beetje de bedrading van de spiegel in orde. Alleen is naar boven en onder omgedraaid. Hier moet ik maar mee leren leven, zo lastig is het niet.

Maar! Wanneer ik de spiegel enige tijd bedien en daarna uitstap en de carrosserie(massa) aanraak krijg ik een schok(je). Niet zoals wel vaker gebeurd in de vorm van statische electriciteit. Ik dacht dat namelijk eerst, maar het is keer op keer. Dit was namelijk eerst niet, kan iemand het verklaren?? Ik heb niet gereden toen dit gebeurde.

(Bericht gewijzigd door randomhero op 21 maart 2006)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2006 19:37 #640586 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bedrading spiegelelectrische lading
Als nergens de isolatie beschadigd is lijkt mij het onwaarschijnlijk dat je spiegel er iets mee te maken heeft.

Heb je de boel afgezekerd?

Mischien loop je sinds vandaag op wollen sokken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2006 20:13 #640587 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Bedrading spiegelelectrische lading
Ik heb vandaag de spiegel en de bedraging los gehad. Ik kan me alleen niet voorstellen of herinneren dat er iets aan isolatie kapot is gegaan. Het zit gewoon gezekerd zoals het hoort. Ik vertrouw die joystick schakelaartjes ook niet helemaal, kunnen die lekstroom o.i.d. geven? (ik heb zelf nogal weinig verstand van de electriciteit in een auto, ik doe alles of volgens gebruiksaanwijzing of logisch redeneren, maar nu even niet dus)

(Bericht gewijzigd door randomhero op 21 maart 2006)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2006 20:27 #640588 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bedrading spiegelelectrische lading
Ik weet ook niet het fijne van elektriciteit.

Maar als je lekstroom hebt, dan kun je dat toch meten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2006 22:06 #640589 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Bedrading spiegelelectrische lading
Hoe zou ik dat precies moeten meten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2006 20:12 #640590 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bedrading spiegelelectrische lading
Met een voltmeter. Weet niet precies welke stand maar het is er een dat als je de pinnen tegen elkaar doet, de meter uitslaat. Doe dat met alle draden en houd de zwarte constant op de carosserie.

Ik vind dat je zonder zo'n meter niet moet gaan hobbieen met elektra. De mijne heeft zijn geld al 1000 keer opgebracht.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2006 22:01 #640591 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Bedrading spiegelelectrische lading
Ik heb er een thuis, en gebruik hem vaak.

Ik heb het schakelaartje losgehaald, en het is nu niet meer. Waneer ik tijd heb zal ik het eens uitzoeken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-03-2006 10:30 #640592 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bedrading spiegelelectrische lading
Met een multimeter kan je het ook direkt meten. Gewoon alles uitzetten, multimeter op standje waarop hij 10 of 20A kan trekken (afhankelijk van welke multimeter je hebt), dan de positieve klem van je accu af, op de pool komt de rode draad van je multimeter, de zwarte gaat naar je klem toe. Als je een lekstroom hebt zou er nu iets op het display moeten verschijnen. (of rook uit de multimeter, maar dan had je het al veel eerder moeten merken aan lege accu's na een paar uur stilstand).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD