Aansluiten toerenteller en klokje
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-10-2005 10:34 #624226
door V300 register
Aansluiten toerenteller en klokje is gemaakt door V300 register
Heb van het weekend een klokje en toerenteller gekregen welke passen in mijn 340 DL van '88 (type met het nieuwe dash). Bij het lezen van het forum begreep ik dat de draden voor het klokje er al liggen (1 roze, 1 bruine en 1 rood/blauwe). Na het loshalen van alle vereiste platen kan ik inderdaad draden vinden. Helaas alleen de roze en bruine ! Deze zijn afgetakt/verlengd vanaf de sigarettenaansteker. Alleen de Blauw/rode draad vind ik totaal niet. Deze kan ik makkelijk aftakken van de andere lampjes in de buurt, dus dat is het punt op zich niet. Vind het alleen raar dat de blauw/rode er niet ligt. Kan dit kloppen ?
Over het aansluiten van de toerenteller lees ik dat dit plug and play is. Nu vertrouw ik dat natuurlijk niet meer zo gezien het bovenstaande. Kan iemand mij bevestigen dat het toch plug and play is en hoe dat moet ?
Groeten, Erik.
Over het aansluiten van de toerenteller lees ik dat dit plug and play is. Nu vertrouw ik dat natuurlijk niet meer zo gezien het bovenstaande. Kan iemand mij bevestigen dat het toch plug and play is en hoe dat moet ?
Groeten, Erik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-10-2005 10:39 #637707
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aansluiten toerenteller en klokje
hey Erik,
bij mijn GL was het echt plug en play.
ik heb zelfs de toerenteller in de bestaande klokkenunit gezet, in plaats van de tijdklok. dit was niet zo handig, omdat je blijft zitten met een gaatje waar het verstelpiefje van de klok doorheen gezeten heeft.
heb je een complete unit eromheen meegekregen?
zoja; beter is dan om je huidige kilometerteller/snelheidsmeter over te zetten in de andere unit, en die te monteren.
voor de werking van de toerenteller maakt het niet uit.
blauw/rode draad, tja, er zitten een hoop draden daar :-) evt kun je de verlichting van je asbak het draadje weghalen (je rookt toch niet?)
bij mijn GL was het echt plug en play.
ik heb zelfs de toerenteller in de bestaande klokkenunit gezet, in plaats van de tijdklok. dit was niet zo handig, omdat je blijft zitten met een gaatje waar het verstelpiefje van de klok doorheen gezeten heeft.
heb je een complete unit eromheen meegekregen?
zoja; beter is dan om je huidige kilometerteller/snelheidsmeter over te zetten in de andere unit, en die te monteren.
voor de werking van de toerenteller maakt het niet uit.
blauw/rode draad, tja, er zitten een hoop draden daar :-) evt kun je de verlichting van je asbak het draadje weghalen (je rookt toch niet?)
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-10-2005 12:57 #637708
door V300 register
Ha Wouter,
Hangt je zwarte hemel al ?
Zal vanavond dan even kijken het inderdaad plug and Play is. Ben benieuwd of net als in jouw GL in mijn DL de kabelboom ook zit. Heb alleen de klok zelf en niet de hele unit. Zal dus wel met een gaatje blijven zitten, maar heb liever een toerenteller dan een klokje in de unit zitten. Zeker omdat ik het kleine klokje nu ook heb.
Ik rook inderdaad niet, maar wil wel zien waar ik mijn bounty-papiertje moet steken dus het lampje van de asbak blijft wel. Ga met zo'n dubbelstekkertje gewoon een blauw/rode draad bijleggen. Heb nog een kabelboom van een 340 hangen die ik langzaam aan slacht.
Hangt je zwarte hemel al ?
Zal vanavond dan even kijken het inderdaad plug and Play is. Ben benieuwd of net als in jouw GL in mijn DL de kabelboom ook zit. Heb alleen de klok zelf en niet de hele unit. Zal dus wel met een gaatje blijven zitten, maar heb liever een toerenteller dan een klokje in de unit zitten. Zeker omdat ik het kleine klokje nu ook heb.
Ik rook inderdaad niet, maar wil wel zien waar ik mijn bounty-papiertje moet steken dus het lampje van de asbak blijft wel. Ga met zo'n dubbelstekkertje gewoon een blauw/rode draad bijleggen. Heb nog een kabelboom van een 340 hangen die ik langzaam aan slacht.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-10-2005 16:10 #637709
door V300 register
Het klokje was gelukkig zo aangesloten met 1 extra roze draadje.
De toerenteller was inderdaad plug-and-play. Gelijk de dashboardverlichting geheel vervangen. Alle 3 de lampjes waren nl. kapot. Ook de asbakverlichting werkt weer.
Ben echt blij met deze toevoegingen !
De toerenteller was inderdaad plug-and-play. Gelijk de dashboardverlichting geheel vervangen. Alle 3 de lampjes waren nl. kapot. Ook de asbakverlichting werkt weer.
Ben echt blij met deze toevoegingen !
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-02-2006 12:33 #637710
door V300 register
Ligt de toerentellerkabel als achter je dashboard bij een standaard 340? Als dat zo is ga ik er morgen ook 1 halen. Zoniet, waar moet de kabel of snoer van de toerenteller ingestoken worden?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-02-2006 19:31 #637711
door V300 register
standaard voorbedraad, als je tenminste geen 'Winner' uitvoering hebt...
draadje zit dus bij een van de 2 multistekkers inbegrepen.
draadje zit dus bij een van de 2 multistekkers inbegrepen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-03-2006 16:10 #637712
door V300 register
Hoe kun je weten wat voor een uitvoering je hebt? Ik heb er bij de mijne geen flauw benul van.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
01-03-2006 16:23 #637713
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Aansluiten toerenteller en klokje
Dat staat achterop je auto, of misschien wel in je papieren?
De winner was nogal basic, geen hoedenplank, geen radio en andere opties voorbereid, amper elektronica aanwezig, etc...
De winner was nogal basic, geen hoedenplank, geen radio en andere opties voorbereid, amper elektronica aanwezig, etc...
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-03-2006 13:32 #637714
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-03-2006 18:37 #637715
door V300 register
Moderators: Mark Smeets