Achterhoedes kinderzitje
- R Rjad (GAST)
- Verbannen
Ik heb sinds gisteren een 340, ik zal me binnenkort voorstellen.
Ik heb hem aangeschaft als familieauto, zodat de lease-auto eruit kan. Alleen we hebben 2 jonge kinderen en de achtergordels zijn te kort voor de maxi-cosi.
Hebben jullie tips welke gordels er langer zijn? Ik wil niet beginnen aan een verlengstuk.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Koop aub iets met een fatsoenlijke kooiconstructie die up-to-date is.
Het zijn wel je kinderen.
- V300 register
- Verbannen
Nald88;250894 schreef : Hebben jullie tips welke gordels er langer zijn? Ik wil niet beginnen aan een verlengstuk
Loop eens binnen bij de automaterialenzaak. Volgens mij zijn gordels ook universeel te koop, waarbij je de lengte kunt kiezen.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Helemaal vervelend als het kinderslot dan geactiveerd is, ik spreek uit ervaring.
Ik zou eerder een V40 zoeken met hetzelfde budget en als het wat luxer mag een V50 of een V70, ook om de reden die Alex noemde.
- V300 register
- Verbannen
De deurhendel van de achterdeuren zal niet zo snel afbreken omdat die minder vaak gebruikt worden/zijn. Vaak is dat een stangetje dat los schiet omdat er ooit gewerkt is aan de binnenkant van de deur en het stangetje niet of niet goed geborgd is met het clipje wat er op hoort.
- V300 register
- Verbannen
Als het op klassiekers aankomt denk ik dat een 340 (Volvo in het algemeen) dan wel weer een van de geschiktere auto's is om je kinderen mee te nemen. Het is in elk geval een veilige auto voor die tijd.
- V300 register
- Verbannen
De maxi cosi, daar groeien ze snel uit. Nu zitten er standaard 2 stoeltjes op de achterbank. Je kan als het op één maxi cosi gaat, er ook voor kiezen om die op de voorstoel te doen.
Een tip die ik bij de Volvo dealer kreeg, was om bij de 4-deurs een gordel van een 3-deurs te monteren. Die is iets langer. Dit gaat dan om de bijrijdersstoel. Bij onze (inmiddels ex) 340 was de gordel een stuk korter dan bij de 360.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Het is dus niet sec een 300 issue, maar mogelijk een auto-van-voor-het-maxicosy-tijdperk-issue.
- R Rjad (GAST)
- Verbannen
Alexdepalex;250899 schreef : Hoewel de 340 een heel fijne auto is; niet doen.
Koop aub iets met een fatsoenlijke kooiconstructie die up-to-date is.
Het zijn wel je kinderen.
Dit is ook wel heel erg overdreven