Gordels een optie in 1985?
- V300 register
- Verbannen
-
- de originele Volvo radio erin en de speakers voor
- de hoedenplank vervangen
- de koplampwissers/sproeiers erop gezet
Foto's volgen morgen, want er was te weinig licht om nog plaatjes te schieten...
De vorige eigenaar had er een modernere radio ingezet met andere speakers in de deuren en op de hoedenplank. Die hoefde ik niet dus zijn ze er weer uit. No problem, maar wel twee grote ovale gaten achterin... :wtf:
Voor weer de oorspronkelijke speakers teruggezet en achter een andere, dichte hoedenplank. Misschien dat ik 'm nog omwissel met de Millionaire, daar zitten die rechthoekige speakers achterin.
Maar wat schetst mijn verbazing: geen gordels achter! :wtf2:
Blijkbaar was het dus een optie, want de project-360 had wel gordels achterin. Die auto was een paar maanden jonger dan deze. Gelukkig heb ik de gordels eruit gehaald, dus die moet ik binnenkort ook overzetten.
Weet iemand wanneer achtergordels standaard werden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Minet
- Nieuw lid
-
Dus alle auto s die vanaf die datum op kenteken zijn gezet moeten gordels achterin hebben
Voor de APK /wet
En als je Volvo ouder is dan geldt als ze er in zitten moeten ze goed werken en niet
Beschadigd zijn
Heb wel eens gordels verwijderd om een auto goedgekeurd waarvoor ze niet verplicht waren te krijgen....
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Alle boutgaten zitten er al, als er nooit gordels in hebben gezeten zitten er plastic dopjes in. Let wel, er passen geen standaard bouten in, is iets van UNC / UNF draad.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Steven340;242362 schreef : ...........Let wel, er passen geen standaard bouten in, is iets van UNC / UNF draad.
nee gewone metrische schroefdraad alleen fijner van spoed. :yesyes:
- Laszlo Mogyorossy
- Nieuw lid
-
en de juiste maat is : 7/16-20 UNF 2 B
- V300 register
- Verbannen
-

De bouten en vulringen heb ik allemaal uit de project-360 gehaald, dus over schroefdraad hoef ik me denk ik geen zorgen te maken.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
LMogyorossy;242366 schreef : De bevestigingsbout is voorgeschreven volgens richtlijn 74/408/EC ,
en de juiste maat is : 7/16-20 UNF 2 B
Told you :+
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
In 1985 dus wel gewoon rolgordels achterin (inderdaad slechts twee), op termijn ga ik ze in de Millionaire ook vervangen.
Wel jammer om een gat te moeten maken in het nog goede en strakke witte hemeltje...
[edit] Niet aan toe gekomen om foto's te maken, dus dit blijft nog even een waardeloos draadje...

- V300 register
- Verbannen
-
leonsteyns;242386 schreef : Wel jammer om een gat te moeten maken in het nog goede en strakke witte hemeltje...
Daar zou ik maar even mee wachten Leon.
In de hoedenplank zitten links en rechts 2 sleufjes met een plastic afwerkstukje er in. Die sleufjes zijn bedoeld om de gordel door te doen. Het rolmechanisme maak je vervolgens vast net onder de hoedenplank in de kofferbak. De gordel krijg je door de sleufjes omdat deze tot de rand van de hoedenplank zijn ingesneden.
Als je dit bekijkt zie je vanzelf wat de bedoeling is.