dashboard
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-05-2007 19:38 #625923
door V300 register
dashboard is gemaakt door V300 register
:rolleyes: Ik heb dus nu 2 x V300 en ben ze een beetje aan het vergelijken. Verschil tussen 3 en 4 deurs is duidelijk. Echter zijn er ook overeenkomsten:
Van beiden, maar vooral de sedan kraakt en piept het dashboard nogal. Het kan zijn dat ik dat van de sedan beter hoor omdat die (5-bak) aanmerkelijk stiller in gebruik is dan de koffiemolen (vario). Maar het gekraak is erger dan dat in mijn Ivrakko, waar ik dagelijks mee op de weg zit.
Bij beiden zitten de alarmlichtschakelaar los. Er op duwen heeft geen nut en zelfs secondenlijm breekt los na een half jaar.
:eek: Ook kiert het hier en daar of zitten delen zelfs scheef.
Sonde! Doet afbreuk aan kwaliteitsgevoel.
Voor de rest zijn het goede auto's die solide en Volvo-achtig aanvoelen.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?:confused:
Van beiden, maar vooral de sedan kraakt en piept het dashboard nogal. Het kan zijn dat ik dat van de sedan beter hoor omdat die (5-bak) aanmerkelijk stiller in gebruik is dan de koffiemolen (vario). Maar het gekraak is erger dan dat in mijn Ivrakko, waar ik dagelijks mee op de weg zit.
Bij beiden zitten de alarmlichtschakelaar los. Er op duwen heeft geen nut en zelfs secondenlijm breekt los na een half jaar.
:eek: Ook kiert het hier en daar of zitten delen zelfs scheef.
Sonde! Doet afbreuk aan kwaliteitsgevoel.
Voor de rest zijn het goede auto's die solide en Volvo-achtig aanvoelen.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?:confused:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
18-05-2007 20:07 #669621
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic dashboard
Het dashboard kan doorzakken aan de kant van de bestuurder. Ik heb nog wel een rechte liggen. Omzetten is even een dag werk, maar dan heb je ook wat.
Het piepen bij het raam kan iri zijn. Vaak als je db iets omhoog duwt houd het op. Het db bijstellen kan ook een oplossing zijn.
Natuurlijk kun je ook de muziek gewoon hard aanzetten. Een paar geluidsboxen aan het plafond en je hoort niets meer..........
Het piepen bij het raam kan iri zijn. Vaak als je db iets omhoog duwt houd het op. Het db bijstellen kan ook een oplossing zijn.
Natuurlijk kun je ook de muziek gewoon hard aanzetten. Een paar geluidsboxen aan het plafond en je hoort niets meer..........
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-05-2007 20:22 #669625
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic dashboard
Het gepiep en gekraak komt vooral uit het midden van het dashboard.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
18-05-2007 20:44 #669626
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic dashboard
Hmm, in het midden zit de kachel en nog wat andere functies. Kun je het beste tijdens het rijden zelf omgekeerd (met het hoofd onder het dasboard) op de bijrijdersstoel zitten met een pijpje of stethoscoop aan het oor en dan luisteren waar het precies vandaan komt.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-05-2007 21:04 #669627
door V300 register
Ik heb ook iets last van een krakend dashboard, vooral als het buiten koud is. Het komt van boven de lichtschakelaar, want als ik daar het dashboard naar beneden druk is het over. Het zou de overgang van het dashboard naar de tellerset wel eens kunnen zijn, misschien moet ik daar iets van schuim of kneedbaar rubber tussen proppen ofzo.
Bij mij zit er trouwens ook ruimte tussen het vakje waar de alarmlichtschakelaar zit en vakje waar de verwarmingshendel zit, je kan daar gewoon in het dashboard kijken... Heel vaag :confused:
Bij mij zit er trouwens ook ruimte tussen het vakje waar de alarmlichtschakelaar zit en vakje waar de verwarmingshendel zit, je kan daar gewoon in het dashboard kijken... Heel vaag :confused:
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-05-2007 22:54 #669634
door V300 register
de alarmlichtschakelaar behoort geklemd te zitten in het grilletje van de 2 koudelucht roosters. dit grilletje breekt vaak (is in het midden heel gammel) en daardoor komt die schakelaar los te zitten.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-05-2007 20:04 #669672
door V300 register
boven de schakelaar zit een heel dun stukje plastic..
wat idd afbreekt..
wat idd afbreekt..
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-05-2007 21:15 #669674
door V300 register
zowel onder als boven de schakelaar langs dus.
de omlijstingen van de roosters zitten dus met 2 dunne stukjes aan elkaar.
de omlijstingen van de roosters zitten dus met 2 dunne stukjes aan elkaar.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-05-2007 11:32 #669699
door V300 register
klopt en even dat stukje vervangen doe je ook niet zo maar.
ik heb een goede hele liggen, maar voordat je erbij kunt en het los kan maken om de oude er uit te peuteren:rolleyes:
ik heb een goede hele liggen, maar voordat je erbij kunt en het los kan maken om de oude er uit te peuteren:rolleyes:
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-05-2007 21:40 #669754
door V300 register
De alarmlichtschakelaars gaan in beide wagens naar de onderkant van het dash en komen te zitten naast resp. de bergremschakelaar (koffiemolen) en mistlampschakelaar (de grijze).
Dan maak ik gelijk een mooie houder voor om en tussen de ventilatieroosters.
Op hun nieuwe plaats zitten ze wel goed vast.
Dan maak ik gelijk een mooie houder voor om en tussen de ventilatieroosters.
Op hun nieuwe plaats zitten ze wel goed vast.
Moderators: Mark Smeets